• Vickepicke

Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?

Hej! Är inne på min 2:a behandling med Gonal-F (har pco) och är nyfiken på hur många behandlingar ni genomgick innan ni plussade? Var på Sophiahemmet igår och fick starta med primolut-nor igen innan Gonalen "sätts in". Känns lite surt att man får börja om på lägsta dosen Gonal (men jag förstår ju varför).

• Svar på tråden Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?
  • Anninha

Jag hade också ont på ena sidan i början, kändes som kring äggstocken. Sedan blev det mer centrerat, ungefär som lätt mensvärk (vilket jag har fortfarande men inte hela tiden). Efter någon vecka till ömmande och större bröst. Jag har också yrseln som kommer och går, dock inte minsta tillstymmelse till illamående än.

De verkar lite snåla med vul i Sverige tycker jag. Det är ju ett helt annat system i Frankrike, i alla fall hos min läkare får man komma så ofta man vill verkar det som (man vill ju inte springa där hela tiden ändå) och den statliga försäkringen betalar. Eftersom jag inte har kunnat tidigare ska jag till läkaren nu på tisdag, jag kommer vara i vecka 7 men det blir alltså 6+2 (tror jag skrev fel tidigare). Hoppas hoppas att allt ser bra ut.  Vet dock att det bara kan vara en eftersom jag bara hade en äggblåsa, hur många hade du bennysson?

• bennysson

Jag hade en. Men som sagt ägget kan ju dela sig......

Men jag måste kolla iallafall. Någon kanske blir jätteupprörd här men jag kommer inte att genomgå en tvillinggraviditet. Av olika medicinska skäl så är det ingen bra idé för mig. Så vill kolla det så tidigt som möjligt. Ska se vad de säger när jag ringer imorgon..

• Anninha

Ja det är klart, det tänkte jag inte på. Eller rättare sagt, jag tänker att sannolikheten är så otroligt liten. Efter snabb googling verkar det vara drygt 0,3 % sannolikhet. Jämför med enligt vissa 30 % risk för missfall. Men samtidigt, det finns ju en hel del enäggstvillingar i världen, så visst kan det hända.

• Vickepicke

Hej tjejer! På torsdag ska jag på mitt 2:a vul. Jag är så otroligt nojjig just nu, kan knappt få nåt gjort på jobbet. I helgen har jag inte haft några symptom alls, och i lördags slutade mina bröst ömma helt och hållet, samt blev mjuka. Känner mig inte alls gravid, så jag befarar det värsta. Har t.o.m tagit med mig bindor till jobbet ifall jag börjar blöda när jag är här. Sjukt jobbigt att må såhär Gråter.

• Anninha

Jobbigt vickepicke, men efter vad jag läst verkar det väldigt vanligt att symptom kommer och går. Det behöver inte betyda något dåligt. Jag är också rätt nervös inför imorgon, har inte så jättemycket symptom. Tiden sniiiiglar sig verkligen fram till dessa vul.

• Aria
    jagvill85 skrev 2012-11-24 09:39:27 följande:
    Helt otroligt!Plussade just Det tog en stund innan test strecket uppenbarade sig så hann redan bli ledsen men sen kom det! Måste testa digitalt på måndag !
    GRattis gud vad underbart sett dig i flera trådar och vi har väl varit lite i samma situation :) grattis och massor med kramar  i ren glädje
  • Aria

Jag missar hela tiden hur många gonal f behandlingar ni som blivit gravida genomgått jag ska förmodligen påbörja mitt tredje nästa vecka...är det mycke?

• jagvill85
    Aria skrev 2012-11-26 12:25:52 följande:
    Jag missar hela tiden hur många gonal f behandlingar ni som blivit gravida genomgått jag ska förmodligen påbörja mitt tredje nästa vecka...är det mycke?

Tack Aria! Jo vi har hängt lite i samma trådar Jag tror inte att 3 är mycket, här i tråden verkar det variera mellan 2-4, om.jag inte misstar sig. Och man verkar få kunna ta upp till 6 kurer. Lycka tillså mycket med kur nr.3!
  • jagvill85

Skall in på blodprov i eftermiddag för att kolla att jag verkligen är gravid, är redan nervös fast teststrecket var mycket starkarefbimorse än i lördags åtminstone. Har ni andra behövt ta blodprov också?

Svar på tråden Hur många Gonal-F behandlingar innan gravid?