• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Opcode

Och behöver vi inte ett personligt pronomen istill med henom eller liknande för tredjeperson också? för det är väl synd att kalla den stackarn som är född till fel kön antingen henne eller honom när man pratar bakom ryggen om personen? 

Hey! Bite my shiny metal-ass!
  • Opcode
    Rocket Mania skrev 2012-07-19 23:18:22 följande:
    "Denne" låter maskulint. Tycker jag då
    Det är väl skitsamma vad det låter som, det finns ett ord som fyller funktionen redan. Jag tänker ivilketfall inte använda något "hen" vilket jag förövrigt tycker låter feminint.
    Hey! Bite my shiny metal-ass!
  • Anonym (Helena)

Jag ÄLSKAR hen! Det ordet gör oss till jämlikar! Det finns ingen som helst anledning att alltid, i alla sammanhang dela in oss efter kön! Lika dumt och onödigt som att ständigt dela in sina medmänniskor efter etnicitet!

HEJA HEN!!!

• Parcae
    Anonym (HON/HAN) skrev 2012-07-19 22:56:35 följande:
    "Jag", "du".. de syftar oftast till en person. Eller? Den personen är antingen av kvinnligt eller manligt kön så det håller inte som argument.

Jag förstår att det där icke-ordet ersätter h*n men hur har vi klarat oss utan det ordet fram till i dag? Det har gått aldeleds utmärk! Varför hitta på onödiga ord bara för att vara så PK? Finns dagis som har börjat använda det!!! F*N om någon kallar min unge för hen - då ska den få höra på...*dfghjklö*

Jag inser att det finns värre problem men detta icke-ord skaver som ett gruskorn i sandalerna. FY!
    Men alltså, hen är ju av antingen manligt eller kvinnligt kön också. Det är bara ett förenklat sätt att säga "Jag vet inte vad personen jag pratar om har för kön". Argumentet håller alltså inte där heller

Sen är det uppenbarligen en del personer som tror att hen skulle fungera som en ersättning för istället för som ett komplement till hon och han, men det är ju en annan diskussion
  • Lisa med barn
    Anonym (Helena) skrev 2012-07-19 23:21:29 följande:

Jag ÄLSKAR hen! Det ordet gör oss till jämlikar! Det finns ingen som helst anledning att alltid, i alla sammanhang dela in oss efter kön! Lika dumt och onödigt som att ständigt dela in sina medmänniskor efter etnicitet!

HEJA HEN!!!

På vilket sätt gör det oss till jämlikar? Får du lika lön som din manlige kollega bara för att ni båda kallas HEN?
  • CMM
    Anonym skrev 2012-07-19 23:10:21 följande:
    Reaktionära personer. Folk som tycker det är jobbigt att lära sig något nytt, som föredrar att allt förblir som det alltid varit, och är stolta över att motsätta sig förändring.

Dit hör lågutbildade, gamla gubbar, bittra surkärringar och liknande.

I fallet med "hen" också antifeminister som tror det är en attack mot deras sårade manliga identitet. Tragiska typer.
    Tragisk kan du vara själv, anonyma stackare.
  • Lisa med barn
    Parcae skrev 2012-07-19 23:21:40 följande:
    Men alltså, hen är ju av antingen manligt eller kvinnligt kön också. Det är bara ett förenklat sätt att säga "Jag vet inte vad personen jag pratar om har för kön". Argumentet håller alltså inte där heller

Sen är det uppenbarligen en del personer som tror att hen skulle fungera som en ersättning för istället för som ett komplement till hon och han, men det är ju en annan diskussion

Hur ofta vet man inte vad personen man pratar om har för kön? Varför vet man inte det? Jag har aldrig haft problem att se om det är en man eller kvinna. Och om det är nån man inte har träffat så kanske man in alla fall vet namnet på personen och det brukar vara självklart om det rör sig om en kvinna eller man (undantag finns).
  • Rocket Mania
    CMM skrev 2012-07-19 23:24:15 följande:
    Tragisk kan du vara själv, anonyma stackare.
    Haha! Ja för genom din utförliga presentation kan vi läsa dig som en öppen bok
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!