• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Opcode

Ursäkta stavningen, jag var tvungen att stressa fram inlägget av olika anledningar. det ska vara "har" och lite mellanslag osv på lämpliga ställen.

Hey! Bite my shiny metal-ass!
  • Rocket Mania
    Anonym skrev 2012-07-19 23:06:26 följande:
    "Hen" är bra för det är kortare och enklare än att skriva "han eller hon" i de fall då könet är obestämt.

Man kan förstås skriva "den", men det är tekniskt sett mindre korrekt eftersom personen ju knappast är ett neutrum.

En  del verkar ha fått det om bakfoten och tror att "hen" uppfunnits för att ersätta "han" eller "hon" i situationer då könet faktiskt är känt. Så är inte fallet.

Så jo, han är en han han han han han han! Men "personen som kastar plast i pappersåtervinningen" är en hen tills dess du vet om det är en han eller hon.

Det är inte värre än så.
    Bra skrivet!

TS: inlägget som jag citerat ovan är skrivet av en person som förstått hur ordet är tänkt att användas. Hen förstår alltså att ingen ondsint har kommit för att stjäla våra "han", våra "hon", våra "honom" och våra "henne". Det enda som hänt är att vi fått ytterligare ett ord att använda.
  • Anonym
    Anonym (Henhenhenhen) skrev 2012-07-19 22:52:56 följande:
    Föresten: 

Jag är kanske fördomsfull, men kan det vara så att det mestadels är lågutbildade som har svårt för "hen"?
    Det är intrycket jag har fått iallafall, men det kan ju vara helt galet fel av mig.. 
    Reaktionära personer. Folk som tycker det är jobbigt att lära sig något nytt, som föredrar att allt förblir som det alltid varit, och är stolta över att motsätta sig förändring.

Dit hör lågutbildade, gamla gubbar, bittra surkärringar och liknande.

I fallet med "hen" också antifeminister som tror det är en attack mot deras sårade manliga identitet. Tragiska typer.
  • Rocket Mania
    Anonym skrev 2012-07-19 23:10:21 följande:
    Reaktionära personer. Folk som tycker det är jobbigt att lära sig något nytt, som föredrar att allt förblir som det alltid varit, och är stolta över att motsätta sig förändring.

I fallet med "hen" också antifeminister som tror det är en attack mot deras sårade manliga identitet. Tragiska typer.
    Fniss
  • Opcode

Det är väl snarare tragiskt att det finns folk som inte accepterar att samtliga vill använda ordet eller ta det i sitt språkbruk, att lära sig blir man ju tvungen oavsett vilket eftersom uppenbarligen ett antal tar till sig det helhjärtat. 

Men med tanke på dina fördomar så är det uppenbart att du inte tillhör dom slipade i samhället så detta inlägg gör förmodligen dig inte klokare. 
  • Opcode
    Anonym skrev 2012-07-19 23:06:26 följande:
    "Hen" är bra för det är kortare och enklare än att skriva "han eller hon" i de fall då könet är obestämt.

Man kan förstås skriva "den", men det är tekniskt sett mindre korrekt eftersom personen ju knappast är ett neutrum.

En  del verkar ha fått det om bakfoten och tror att "hen" uppfunnits för att ersätta "han" eller "hon" i situationer då könet faktiskt är känt. Så är inte fallet.

Så jo, han är en han han han han han han! Men "personen som kastar plast i pappersåtervinningen" är en hen tills dess du vet om det är en han eller hon.

Det är inte värre än så.
    Så det gamla etablerade "denne" fyller inte funktionen menar du?
  • Lisa med barn

Ovanstående visar bara att DU är en lågutbildad, bitter surkärring som inte har fattat att "hen" inte har ett dugg med feminism att göra. Manshatande attack-feminister är inte heller riktiga feminister.  
  • Rocket Mania
    Opcode skrev 2012-07-19 23:17:22 följande:
    Så det gamla etablerade "denne" fyller inte funktionen menar du?
    "Denne" låter maskulint. Tycker jag då
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!