• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • OnlyOne

Heheeh... ta en valium vettja! Skrattande

Använder inte hen och kommer aldrig att göra det mer än i liknande trådar. Jag hoppas det är en bananfluga och att det snart självdör. Om det inte gör det så får man bara ignorera det och/eller acceptera att språket förändras.

• Anonym (HON/HAN)
    Anonym (Henhenhenhen) skrev 2012-07-19 22:59:36 följande:
    Hoppas du kan tygla ditt humör när ditt barn är i närheten då. Kan ju inte vara bra för hen annars! Flört
    Demon *grrrrrrrrrrrrrrr* DemonOm jag visste var du bodde!!! Han är en HAN! HAN HAN HAN HAN HAN!!!!!!!!!
  • Anonym (HON/HAN)
    Opcode skrev 2012-07-19 22:54:46 följande:
    Jag använder och kommer aldrig använda något annat än han eller hon. Och för att lösa fallet där en person är född till fel kön, så betalar jag hellre skattepengar till operationer än använder hen.
    *word* eller för att hålla oss till svenska *ord*
  • Anonym (Henhenhenhen)
    Anonym (HON/HAN) skrev 2012-07-19 22:56:35 följande:
    "Jag", "du".. de syftar oftast till en person. Eller? Den personen är antingen av kvinnligt eller manligt kön så det håller inte som argument.

Jag förstår att det där icke-ordet ersätter h*n men hur har vi klarat oss utan det ordet fram till i dag? Det har gått aldeleds utmärk! Varför hitta på onödiga ord bara för att vara så PK? Finns dagis som har börjat använda det!!! F*N om någon kallar min unge för hen - då ska den få höra på...*dfghjklö*

Jag inser att det finns värre problem men detta icke-ord skaver som ett gruskorn i sandalerna. FY!
    Ojojoj vad bra man klarade sig utan bilar förr i tiden. Varför ska folk hålla på med sånt trams för?

Seriöst. Tiderna förändras, likaså språket. Precis som allt annat här i världen är saker och ting bra, så länge det används på rätt sätt. En kniv är bra att dela mat med, utföra operationer mm.
    Börjar folk använda knivar till att döda varandra är knivar inte lika bra längre...... 
  • Lisa med barn
    Jag använder och kommer aldrig använda något annat än han eller hon. Och för att lösa fallet där en person är född till fel kön, så betalar jag hellre skattepengar till operationer än använder hen.

Dessutom vill knappast denna person knappast bli kallad HEN utan för det kön som han eller hon kommer att tillhöra efter könsbyte. Att kalla denna person HEN är kränkande.
  • Anonym (Henhenhenhen)
    Men tänk om ditt barn skulle födas i fel kön, men nöja sig med att vara en hen? En kvinna i en manskropp, eller tvärt om?
    Tvångsoperera du då? Eller stöter bort ditt barn? 
  • Anonym

"Hen" är bra för det är kortare och enklare än att skriva "han eller hon" i de fall då könet är obestämt.

Man kan förstås skriva "den", men det är tekniskt sett mindre korrekt eftersom personen ju knappast är ett neutrum.

En  del verkar ha fått det om bakfoten och tror att "hen" uppfunnits för att ersätta "han" eller "hon" i situationer då könet faktiskt är känt. Så är inte fallet.

Så jo, han är en han han han han han han! Men "personen som kastar plast i pappersåtervinningen" är en hen tills dess du vet om det är en han eller hon.

Det är inte värre än så.

• Spacefrog
    Anonym skrev 2012-07-19 22:25:06 följande:
    Hur ställer du dig till de könsneutrala pronomen du och jag? Förvirrande och provocerande?
  • Opcode
    Anonym (Henhenhenhen) skrev 2012-07-19 23:06:12 följande:
    Men tänk om ditt barn skulle födas i fel kön, men nöja sig med att vara en hen? En kvinna i en manskropp, eller tvärt om?
    Tvångsoperera du då? Eller stöter bort ditt barn? 
    Nej han eller hon skulle få kalla sig vad dom vill. Jag väldigt svårt att tro att dom skulle vilja vara utan tillhörighet på någonsida. Det är tillräckligt knepigt vad det är med feminister, ska ytligare en vokalgrupp heninister finnas också? Det kommer ju bli ett tredje världskrig osv.
    Hey! Bite my shiny metal-ass!
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!