• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Anonym
    MommyOf2 skrev 2012-07-20 10:33:12 följande:
    Hen betyder ju för fan höna!! Hatar det också.
    Kock betuder kuk. Antar att du inte använder det heller?
  • Anonym (hate hen!)
    Anonym (Henhenhenhen) skrev 2012-07-19 22:52:56 följande:
    Föresten: 

Jag är kanske fördomsfull, men kan det vara så att det mestadels är lågutbildade som har svårt för "hen"?
    Det är intrycket jag har fått iallafall, men det kan ju vara helt galet fel av mig.. 
    Jag har iallafall studerat på universitetsnivå och tycker fortfarande  att hen är ett idiotiskt påhitt.
  • Lingonflickan
    Anonym skrev 2012-07-20 10:34:04 följande:
    Kock betuder kuk. Antar att du inte använder det heller?

Stavas med C
    Puss!!
  • hundpuss
    Anonym (hate hen!) skrev 2012-07-20 10:35:24 följande:
    Jag har iallafall studerat på universitetsnivå och tycker fortfarande  att hen är ett idiotiskt påhitt.
    Samma här. Tycker det är ett töntigt påhitt.
  • Gurkan
    MommyOf2 skrev 2012-07-20 10:33:12 följande:
    Hen betyder ju för fan höna!! Hatar det också.
    och barn betyder lada 
  • Knappamamma

gillar inte ordet själv men påhitt är ju inte full sanning då hen faktiskt är ett ord i andra länder tex finland, där finns inget hon och han utan bara ett hen, sverige har nu valt att också ha en variant av det konstig nej inte egentligen

• Anonym (Kön?)
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 10:27:28 följande:
    För att ändå försöka svara på påståendet litet mer seriöst - nej, det finns inte bara två kön. Faktum är att vi ALLA sitter någonstans på en flytande skala mellan två (eller egentligen fler än två) extremer.

Vad som skapar kön är inte helt klart, det är många olika faktorer som påverkar. Först och främst har vi kromosomerna som man vanligtvis brukar säga är ansvariga. Problemet är bara att det finns kvinnor som har XY-kromosomer, och dito män som har XX. Eller, i båda fallen, XXY eller XXXXY till och med. Så även om de påverkar så är det inte så enkelt som att kromosomerna bestämmer kön.

Sedan har vi hormonerna, östrogen och testosteron. De påverkar också, men är inte heller det mest avgörande. Hörde nyligen att många av de som idag klassas som de manligaste männen faktiskt har lika höga nivåer av östrogen som testosteron. Så inte heller där är det så lätt att säga vad som är vad. Och då vi alla har olika nivåer av de tu hormonerna så...

Rent kroppsligt är det också förvirrande. Finns män som har bra värden av testosteron (och östrogen), XY-kromosomer och hela kittet - men som har vad som betraktas som tex kvinnliga höfter, eller anlag för att få kvinnliga bröst.

Det är helt enkelt väldigt luddigt, och inte alls så enkelt och uppdelat som att det finns män och kvinnor. Det är mycket mer komplext än så.     
    TACK! för att du lyfter fram det här. 

Jag har kvinnokropp med kraftigt överskott av manligt könshormon.  Jag vet inte om det är det som gör det, men jag får ibland kritik för att vara för manlig eller manhaftig. Jag är bara mig själv. Det är som att jag tvingas på en könsdräkt som är alldeles för trång. 

Idag förfasas vi över att man band fötterna på flickor i Kina för att begränsa dem, men vill man lätta på våra egna bindningar är man en rabiat pk-fanatiker :( 
  • PumpkinQueen
    Opcode skrev 2012-07-20 00:47:54 följande:
    OCH ATT ANVÄNDA DENNE FUNGERAR PRECIS LIKA BRA.

Så alla nöjda och diskussionen nedlagd. 
    Denne ÄR, precis som någon så korrekt påpekade, en MASKULIN form. Den feminina formen heter "Denna".
  • Nicke

Skitbra ju. När man inte vet könet alltså.

Det är rätt många som antar att alla som jobbar inom mansdominerande yrken är en han.
    Jag har hört "han" om min husläkare många gånger. "Vad säger han då?"
    Det är en hon. Vet man inte så säg hen. Då kan jag svara med "HON sa..." och hen behövs inte längre i den konversationen. Skitabra.

• Gretella
    Niklas2k skrev 2012-07-20 10:44:53 följande:
    Skitbra ju. När man inte vet könet alltså.

Det är rätt många som antar att alla som jobbar inom mansdominerande yrken är en han.
    Jag har hört "han" om min husläkare många gånger. "Vad säger han då?"
    Det är en hon. Vet man inte så säg hen. Då kan jag svara med "HON sa..." och hen behövs inte längre i den konversationen. Skitabra.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!