• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Gretella
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 10:51:22 följande:
    Hahaha "Den nakna kocken", inte visste jag att det var porr? {#emotions_dlg.djavulsk}
    Jag blev grymt besviken första gången jag såg det programmet. Han var ju fullt påklädd..
  • puss
    Anonym (KVINNA) skrev 2012-07-20 10:47:35 följande:
    Tyvärr är det väl så som dagens samhälle ser ut... HON och HAN håller på att dö ut, istället blir det en generation av HEN, det vi idag kallar för kvinnor blir botox fyllda varelser som skönhets opererar sig så pass mkt att dem förstör det naturligt vackra i en människa. Och det vi kallar för MÄN blir någon konstig form av fjolliga varelser… Sen ska man lära sina barn att älska sig själv, men vad gör det vuxna?! Nä, jag kallar hellre dessa varelser, som är botox fyllda och fjolliga för HEN. De som är ÄKTA män och kvinnor skulle jag aldrig kalla för något annat än, HAN och HON. Har inget större emot ordet HEN, men tycker det otroligt synd att människan ska förändra sig själv, fly (genom operationer och konstiga attityder) istället för att lära sig att älska sig själv för den man är och inte hata sig själv för minsta lilla. En stor ELOGE till er män som fortfarande är män!!! Och till er kvinnor som inte strävar efter botox och skönhets operationer!!!!

*dör*
    Easy cum easy go
  • puss
    PumpkinQueen skrev 2012-07-20 10:54:14 följande:

I de här diskussionerna tänker jag alltid på Monty Pythons Quest for the Holy Grail. Scenen där riddarna rider ikapp en person och ropar på hen:

-Old woman!

-Man!

-Sorry. Old man!

-And I'm 37, not exactly old...

-What should I have called you then?

-You could have called me Dennis...

-I didn't know you were called Dennis.

Skrattande

Easy cum easy go
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-07-20 10:46:16 följande:
    Uttalas likadant.

Men, bara för att du bad om det:

kiss
    dog
    fart
    must
    tax
    barn
    glass
    ask
    log

är alla också exempel på uppenbarligen verkningslösa ord eftersom de betyder något annat på engelska. Jag undrar vad det mer finns för ord med flera betydelser, om vi tar samtliga språk i världen med i beräkningen. Det måste vara svårt att vara sådan som måste tänka på detta.

Och då är det som bekant bara engelsk-svenska homofoner. Tror de flesta vet hur vi östeuropéer garvar åt "Kungens kurva" va... Ska vi vara så internationella blir det ju värsa förolämpningen att kalla en kvinna "kurvig". Börjar vi se oss om i världen blir svenskan snabbt löjligt begränsad i tillåtna ord...
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Lingonflickan
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 10:50:11 följande:

Och den enda sortens kurva du gillar är de som knullar för pengar..?

???
    Puss!!
  • Tonky

Jag gillar ordet hen. Det är ett perfekt ord när man inte vet könet på en person.

• puss
    Tonky skrev 2012-07-20 10:58:23 följande:
    Jag gillar ordet hen. Det är ett perfekt ord när man inte vet könet på en person.

då säger man "h*n"!!!
    Easy cum easy go
  • Tonky
    Tonky skrev 2012-07-20 10:58:23 följande:
    Tillägg; Sen så förstår jag inte varför ord som han och hon är så viktiga över internet. Sålänge könet inte har någon betydelse i sammanhanget så kan man väl gott använda hen.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (KVINNA) skrev 2012-07-20 10:47:35 följande:
    Tyvärr är det väl så som dagens samhälle ser ut... HON och HAN håller på att dö ut, istället blir det en generation av HEN, det vi idag kallar för kvinnor blir botox fyllda varelser som skönhets opererar sig så pass mkt att dem förstör det naturligt vackra i en människa. Och det vi kallar för MÄN blir någon konstig form av fjolliga varelser… Sen ska man lära sina barn att älska sig själv, men vad gör det vuxna?! Nä, jag kallar hellre dessa varelser, som är botox fyllda och fjolliga för HEN. De som är ÄKTA män och kvinnor skulle jag aldrig kalla för något annat än, HAN och HON. Har inget större emot ordet HEN, men tycker det otroligt synd att människan ska förändra sig själv, fly (genom operationer och konstiga attityder) istället för att lära sig att älska sig själv för den man är och inte hata sig själv för minsta lilla. En stor ELOGE till er män som fortfarande är män!!! Och till er kvinnor som inte strävar efter botox och skönhets operationer!!!!

Ett litet tips: ta en tur till Finland och Ungern. Om du ser det du beskriver där, återkom och jag ska trösta dig. Om du inte ser det, vänligen ta lärdom och sluta komma med fåniga "domedagsprofetior".

Och FYI - det är just KVINNONORMEN som lurar i kvinnor att botoxa sig, inte jämställdhetsarbetet.  
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!