• Anonym (HON/HAN)

Jag hatar HEN!!!

Ja... denna tråd ligger under rubriken psykisk ohälsa för att det är precis vad detta vansinnesord framkallar hos mig. Det är så j*vla provocerande!! Gaaaaaaahhhhhhhhhhhhh... Det heter för fan HAN eller HON!!!

Lägg ner detta neutraliserande av könen! Sluta skriv det och sluta använd det för guds skull! Det finns bara TVÅ kön, ett manligt, ett kvinnligt. Allt annat är bara påhitt från Skogsmulle folk som inte har bättre saker för sig än att hitta på icke-ord!

• Svar på tråden Jag hatar HEN!!!
  • Dorian Ertymexx
    Tonky skrev 2012-07-20 10:59:21 följande:
    Tillägg; Sen så förstår jag inte varför ord som han och hon är så viktiga över internet. Sålänge könet inte har någon betydelse i sammanhanget så kan man väl gott använda hen.

Det är för att kön ALLTID har betydelse! Man MÅSTE veta om personen man pratar om har snopp eller snippa, hur ska man annars kunna bedöma om situationen hanterades korrekt? Obestämd
    Politiskt korrekt. Vuxenspråk för du är dum.
  • Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-07-20 11:01:27 följande:
    Att inte alla lundensare skäms över att bo i en stad vars namn betyder kuk på hindi...

Bara engelska som räknas vet du väl... :P
  • Anonym
    Lingonflickan skrev 2012-07-20 11:06:44 följande:
    Jag håller mig till svenska, engelska och franska. Det var ett lågvattenmärke från din sida.

Big deal! Hen är meningslöst dravel ivrigt påhejjat  av feminister och genusivrare. Ja, jag har sett just dessa exempel som oerhört framträdande bland hen-förespråkare.  

Har inget övrigt att tillägga. 
    Det var ett raljerande skämt. Synd att du var tvungen att ta det på allvar. Jag hoppas i alla fall att min poäng framgick, även om du inte måste hålla med mig.
  • Dorian Ertymexx
    Lingonflickan skrev 2012-07-20 11:06:44 följande:

Jag håller mig till svenska, engelska och franska. Det var ett lågvattenmärke från din sida.

Big deal! Hen är meningslöst dravel ivrigt påhejjat  av feminister och genusivrare. Ja, jag har sett just dessa exempel som oerhört framträdande bland hen-förespråkare.  

Har inget övrigt att tillägga. 

Jag är feminist, ja. Ingen aning om vad en "genusivrare" är för något dock.

Säg mig, när ordet "mobil" kom, gnällde du över alla "teknokrater och informationsivrare" också? Eller är det just jämställdhet och queerfrågor du har svårt för.  
  • Anonym
    Dorian Ertymexx skrev 2012-07-20 11:10:41 följande:
    Jag är feminist, ja. Ingen aning om vad en "genusivrare" är för något dock.

Säg mig, när ordet "mobil" kom, gnällde du över alla "teknokrater och informationsivrare" också? Eller är det just jämställdhet och queerfrågor du har svårt för.  
    En genusivrare torde vara en person som anser att pojkar ska ha blått och flickor ska ha rosa för så är det och har alltid varit!
  • Anonym (KVINNA)

Dorian Ertymexx: Ta´t det lugnt. Jag lovar dig, jag ska kalla dig för HEN oroa dig inte ;)

• Dorian Ertymexx
    Anonym skrev 2012-07-20 11:12:00 följande:
    En genusivrare torde vara en person som anser att pojkar ska ha blått och flickor ska ha rosa för så är det och har alltid varit!

Ah. Nej, det är jag verkligen inte. :)

Undrar om färgblinda per definition blir könsförvirrade...  
  • Dorian Ertymexx
    Anonym (KVINNA) skrev 2012-07-20 11:17:10 följande:
    Dorian Ertymexx: Ta´t det lugnt. Jag lovar dig, jag ska kalla dig för HEN oroa dig inte ;)

Du får kalla mig vad du vill så länge det inte är en direkt kränkning.
  • Lingonflickan
    Anonym skrev 2012-07-20 11:12:00 följande:

Au Contraire! Genusivrare är emot just detta.
    Puss!!
  • PumpkinQueen
    Anonym (KVINNA) skrev 2012-07-20 11:17:10 följande:
    Och jag ska kalla dig för HON när jag pratar med dig? Låter som att hon har ett rätt ovanligt språkbruk. Men om hon vill att jag kallar hon för hon så ska jag så klart göra det för att göra hon glad.
    Obestämd
Svar på tråden Jag hatar HEN!!!