• Nicke

Jag hatar HEN!!!

Skitbra ju. När man inte vet könet alltså.

Det är rätt många som antar att alla som jobbar inom mansdominerande yrken är en han.
    Jag har hört "han" om min husläkare många gånger. "Vad säger han då?"
    Det är en hon. Vet man inte så säg hen. Då kan jag svara med "HON sa..." och hen behövs inte längre i den konversationen. Skitabra.

• Nicke
    Jellybeanbaby skrev 2012-07-20 14:13:56 följande:
    Känslor givna: 16 tack, 9 du är inte ensam, 2 intressant.
    Det blir alltså 25 "röster" positiva till TS och 2 neutrala. Det säger nog det mesta.

VI ÄR INTE ENSAMMA OM ATT HATA "HEN"!
    hahahahahhaha det finns ju bara positiva eller mer neutrala svar. Skön tolkning du gör.
  • Nicke

kock
    fart
    slut 
    Jerker

Ska vi hålla på länge till eller kan vi konstatera att vi pratar Svenska? 

• Nicke
    Daddy Cool skrev 2012-07-25 15:43:35 följande:
    Det stämmer. På samma sätt skulle de flesta inte säga "vad sa hen" eftersom de förknippar ordet med en könlös varelse.
    Har du någon källa på det? Alltså vad de flesta förknippar hen med?
    Jag förknippar det med en människa som man inte vet könet på.
    Förknippar man det med "könlös varelse" så har man nog lite att lära. 
  • Nicke
    Anonym skrev 2012-07-26 11:47:58 följande:
    NEJ! Det begriper varje normalbegåvad individ??. Hen är ett "hjälpord" och inte ett ord som har till syfte att utplåna könsskillnader!? "Hen" är helt oladdat! Används av bekvämlightesskäl för att man ska slippa säga/skriva han/hon henne/honom i de fall då man inte vet könet på de/den man talar/skriver om eller då det kan gälla båda könen lika mycket. "Hen" är inte ett ord som ska blandas in i den tröstlösa genusdebatten som förs här i tråd efter tråd av "galna" mammor (alltid mammor) som fått för sig att deras son VISST kan ha rosa klänning och klackskor på förskolan etc etc etc tills man spyr (handlar sällan eller aldrig om flickors klädsel). "Hen" är inte könsladdat utan precis tvärtom NEUTRALT. 
    Precis. Normalbegåvad.
  • Nicke
    PolyPond skrev 2012-08-29 10:16:30 följande:
    Tre figurer av uppenbart olika art - och du är mera uppriven över att de letar efter en kombination av mamma och pappa (som förekommer bland olika arter i naturen, för övrigt) än att de har mänskliga egenskaper?!
    hahahahah!
  • Nicke
    PolyPond skrev 2012-08-30 10:45:24 följande:
    Nu sjukdomsförklarade du en väldig massa människor.
    Äh, slag under bältet kör man med när man inte har något bättre att komma med.
  • Nicke
    PolyPond skrev 2012-08-30 17:24:11 följande:
    Jag undrar hur du kommit fram till slutsatsen att någon anser att könen ska utplånas genom att man tycker det går bra att skriva "hen" istället för "hon/han" om man känner för det?
    Hur tänkte du när du skapade den ekvationen? Hur fick du den att gå ihop?
    "nån har sagt" antagligen.
  • Nicke

Jag jobbar som IT-ansvarig, programmerare och jag är även delansvarig för marknadsföringen. Jag har grundskoleutbildning och inget mer.

Fast.. jag är typ man och det är inte på ett sjukhus

Svar på tråden Jag hatar HEN!!!