Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Tack alla ni som delar med er av era förlossningsberättelser å stort Grattis till alla underbara bebisar som nu anlänt!
Tänkte att jag ska försöka korta ner min förlossnings version då den tog 27 timmar och jag var inte riktigt medveten om allt som hände runt omkring mig! Natten mellan onsdag/torsdag den 24e maj vaknade jag vid 00:30 av att jag var kissinödig, gick upp för att få på toa. Väl där inne går vattnet, delar av det iaf tillsammans med slemmisen. Väcker sambon som undrar vad vi ska göra. Somna om!! Vilket han gör på två röda:) själv börjar jag få en riktigt intensiv mensvärk. 20 min senare sätter värkarna igång med ca 4 min mellanrum. Blev paff att De kom så snabbt och intensivt. Vi går ner och lägger oss på soffan å tittar på film samtidigt som vi klockar mina värkar. Kl 3:00 ringer vi förlossningen få det är 2 min mellan värkarna.. Vid 05:30 åker vi in. Jag är öppen ca 1,5 cm :( här börjar timmarna försvinna, är sjukt trött samtidigt som jag har väldigt ont.. Vid 12:00 efter att ha legat med Ctg i några timmar får vi åka hem, vilket är skönt! Är tillbaka Igen vid 15:00 och är då öppen ca 3 cm. Får upp å gå i två timmar för att öppna mig ytterligare 2 cm. Härefter får jag äntligen börja använda lustgas.. Min sambo håller koll på värkarna medan jag ligger å spyr för att de tvingar mig att ligga på sidan:( kvaddlar är den andra bedövningen jag använder mig av. Tusan vad ont det gjorde men sååå skönt att bli av med ryggsmärtorna! Är nu helt väck mellan värkarna, för lite sömn!! Är öppen ca 8 cm och kryst värkarna sätter igång! I ca två timmar får jag ligga och kämpa emot kryst värkarna. Detta var det värsta under hela förlossningen! Öppnar mig 10 cm och får äntligen börja ta i.. Vilken befrielse! På 4 krystvärkar är lilla Elbin ute! 3930 gram och 51 cm lång! Värd all smärta i världen:) Det var en tuff förlossning, på alla sätt och vis, men som tur är glömmer man snabbt!
Fia lider med dig ang krystvörkarna, med ettan hade jag kryst värkar i 5 timmar å fick inte krysta fy fan va jobbigt det va
Ja det var ett helvete.. Jag vet inte hur många ggr Jag var på väg att slänga in handduken:) det var jäkligt skönt att till slut få hjälpa kroppen istället för att spjärna emot! Fem timmar, fy tusan säger jag bara! Hoppas det går bättre denna gången, för du har inte fått än väl?
Nä fast numer blir det inga kryst värkar , ettan slutade i katastrof snitt så det blir snitt nu ( 4 e)
Aha, aj då! Men skönt att slippa det iaf, nu vet du ju att det blir snitt å inget akut sådant..
Har det inte kommit några nya bebisar eller har man bara inte hunnit skriva här:) Man har ju inte riktigt samma tid att sitta vid datorn nu;)
Skulle vara så kul om vi kunde fortsätta följas även med mer än bara förlossning. Kan vara jätte skönt att få älta bebisgrejjer med andra nyförlösta. Är fortfarande med i en tråd för min 3:e dotter och vi har jättte mycket nytta av varandra med tips och grejjer hela tiden.
Idaelinlivia: Det tycker jag också skulle vara kul men kan vi inte följas åt i denna tråden eller skapa en ny?:)