• Svar på tråden Juni-barnen
  • RocketQueen
    Baby1112 skrev 2012-06-05 16:51:25 följande:
    Gammelmamma: gravidgördel? Vad är det? Hur funkar den?
    Har inte snittats innan och vill helst aldrig göra det igen heller... :) Gillar det inte alls. Tar hellre de riktigt jobbiga krystvärkarna under en tid för sen är det över... Nu känns det som att någon hoppat på min mage... :(
    Det finns massor, tex Belly bandit eller från Cariwell, Jag har köpt en sån här tex www.bellybandit.com/
  • gammelmamma
    Baby1112 skrev 2012-06-05 16:51:25 följande:
    Gammelmamma: gravidgördel? Vad är det? Hur funkar den?
    Har inte snittats innan och vill helst aldrig göra det igen heller... :) Gillar det inte alls. Tar hellre de riktigt jobbiga krystvärkarna under en tid för sen är det över... Nu känns det som att någon hoppat på min mage... :(
    Det kanske inte heter så men det är som en resårgrej som liksom håller in magen. JAg köpte den på babyproffsen. Kanske inte världens sexigaste men jätteskönt. Den kostade nån 100 lapp. Helt klart värt det. Jag håller med dig, jag hade också hellre fött vanligt. Vera är snart 2 veckor och nu är det mycket bättre men allt har varit lite jobbigare tycker jag. Andra dagen fick jag dessutom jätteont i axeln, fick skitsvårt att andas och det var jätteobehagligt. Det hade tydligen med diafragman att göra och var ganska vanligt. Fick morfin och nån annan tablett sen försvann det och kom inte tillbaka. Blödningarna är annorlunda och amningen har varit segare att få igång. Vera är fortfarande liten och har inte gått upp så mycket, hoppas det vänder snart
  • Baby1112

Måste kolla upp sån där maggrej, helt klart! Tack för tipset! :)

Gammekmamma: jobbigt med axeln. Känns som att det räcker med magen ju... :/
    Jag hoppas på att mjölken ska rinna till. Mini är väldigt duktig på att suga iaf och har fint tag. Så nu väntar vi bara på maten... :)

• RocketQueen

Baby: Just den jag länkade till är rätt dyr men det finns alltid massor på både tradera och blocket till halva priset

• gammelmamma

Den jag köpte på babyproffsen var liksom tunnare i resår, utan sömmar och sånt. Kanske inte lika effektiv men jätteskön.
    baby1112: Ja det var riktigt otäckt, jag är inte så orolig av mig men då blev jag rädd. Tur att jag inte hunnit hem, jag hade tänkt åka hem den dagen men läkaren ville att jag skulle vara kvar en dag till, tur var väl det:) Tyvärr har jag fortfarande väldigt ont i halsen/nacken, eller det har liksom kommit tillbaka på samma ställe men inte lika illa. Får gå på smärtstillande pga det, inte pga snittet, känns lte surt. Ska nog ringa in i morgon och fråga vad det kan vara. 

• Memso

Nu skriver jag in mig hos er!

Igår fick vi vår efterlängtade lillebror Jonathan! 3385g och 50cm lång :) <3

Svar på tråden Juni-barnen