• Svar på tråden Juni-barnen
  • Baby1112

Tredje natten på bb. Börjar få seriös hemlängtan!!! Hoppas alla prover och värden ser bra ut senare idag så jag får åka hem till min dotter och min man. Saknar mina egna saker. Egen säng, egen toalett och dusch... Ja, allt sånt där...

Men det är ändå lite mysigt. All denna tid att ägna åt bara lillebror och mig själv. Har varit lyxigt på sitt sätt...

Just nu äter han. Nåja, suger iaf. Nån som fått hemska eftervärkar när mjölken liksom rinner till? Har inte känt något innan nämligen, men mjölken är på väg och nu gör det skitont!!! :(

• Tesssi
    Baby1112 skrev 2012-06-07 02:45:01 följande:
    Tredje natten på bb. Börjar få seriös hemlängtan!!! Hoppas alla prover och värden ser bra ut senare idag så jag får åka hem till min dotter och min man. Saknar mina egna saker. Egen säng, egen toalett och dusch... Ja, allt sånt där...

Men det är ändå lite mysigt. All denna tid att ägna åt bara lillebror och mig själv. Har varit lyxigt på sitt sätt...

Just nu äter han. Nåja, suger iaf. Nån som fått hemska eftervärkar när mjölken liksom rinner till? Har inte känt något innan nämligen, men mjölken är på väg och nu gör det skitont!!! :(
    Jag fick riktiga eftervärkar när mjölken rann till och Algot lärt sig amma ordentligt.
  • IdaElinLivia040611

Jag hade också hemska eftervärkar med tvåan. Ta smärtstillande och tänk på att det snart går över. Livmodern drar ju ihop sig och det e ju himla positivt:)
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120618
  • zenoble

Jag hade eftervärkar en vecka efter förlossningen, kunde inte amma när det blev som värst, inga smärtstillande hjälpte :( idag 2 veckor efter förlossningen är det de bästa att slippa de hemska..

• IdaElinLivia040611
    zenoble skrev 2012-06-07 10:51:49 följande:
    Jag hade eftervärkar en vecka efter förlossningen, kunde inte amma när det blev som värst, inga smärtstillande hjälpte :( idag 2 veckor efter förlossningen är det de bästa att slippa de hemska..
    Åh fy, jag har glömt hur ont dom gör men det blir man ju snart medveten om Tungan ute.

Tänkte fråga er som fött har ni blivit av med era foglossningskrämpor och annat som hade med graviditeten att göra? 
  • Baby1112

Foglossning (satt mest i blygdbenet) och den eviga halsbrännan är äntligen borta. :)

• zenoble

[quote=65251908][quote-nick]IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-07 11:32:05 följande:[/quote-nick]Åh fy, jag har glömt hur ont dom gör men det blir man ju snart medveten om .

Ja eller hur, det får du nog känna snart hade bara några enstaka med 1an men det ska tydligen bli mer som omföderska..

Jag har haft lite ont av foglossningen från och till nu efter, men det är ju betydligt bättre. Sen tar det ju ett tag innan bäckenet stabiliserar sig igen, speciellt om man varit gravid ganska tätt.

• IdaElinLivia040611

Skönt att höra att det börjar bli bättre/har försvunnit. Jag längtar så efter lite raska promenader så hoppas min foglossning också släpper. Har också bara fram.

• gammelmamma

Jag är lite nyfiken, jag förlorade nämligen också mer än en liter blod, vad är det för värden dom tar? Jag har sån fruktansvärd huvudvärk HELA tiden och funderar på om det kan ha med järnvärdet att göra.
    Mig rekommenderade de att stanna en natt men sen fick jag åka hem, inga kontroller har tagits efteråt!! Eftervärkar och så kan tydligen vara lite annorlunda när man är snittad, sa de till mig. Med fjärde hade jag sjukt mycket eftervärkar och den här gången har jag nästan inte haft nåt ont pga det. Jag vet inte om det är att manhar så ont ändå, så att man inte känner det eller om de är svagare. Min lilla har även gått upp lite dåligt så jag är lite orolig att jag ine har tillräckligt med mat. 
  • Baby1112

Gammelmamma: har jättedåligt järnvärde, (låg på 81 på nån skala, kan inget om det dock) vilket förklarar varför jag är både yr och matt. Så äter massa järntabletter nu.
    Efter snittet satte dom två dropp tror jag med nån kalium eller kalcium eller nåt på k iaf. (var lite luddig efter) För det var också dåligt. Nu har de kollat idag och då hade det återgått till rätt värde igen. Så nu är bara järnet kvar...

Eftervärkarna förklarade hon var så jobbiga för att jag hade ett så effektivt värkarbete och tom kom till krystskedet innan de beslutade om snitt. Så magen har varit med om två förlossningar nästan sa hon. Bara att den första inte blev helt klar... :)

Nåväl, idag känns det bättre och imon fm blir det äntligen hemgång! Har precis haft besök av dottern och mannen och saknar de så nu när de gick... :/

Svar på tråden Juni-barnen