Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Tredje natten på bb. Börjar få seriös hemlängtan!!! Hoppas alla prover och värden ser bra ut senare idag så jag får åka hem till min dotter och min man. Saknar mina egna saker. Egen säng, egen toalett och dusch... Ja, allt sånt där...
Men det är ändå lite mysigt. All denna tid att ägna åt bara lillebror och mig själv. Har varit lyxigt på sitt sätt...
Just nu äter han. Nåja, suger iaf. Nån som fått hemska eftervärkar när mjölken liksom rinner till? Har inte känt något innan nämligen, men mjölken är på väg och nu gör det skitont!!! :(
Jag hade eftervärkar en vecka efter förlossningen, kunde inte amma när det blev som värst, inga smärtstillande hjälpte :( idag 2 veckor efter förlossningen är det de bästa att slippa de hemska..
Foglossning (satt mest i blygdbenet) och den eviga halsbrännan är äntligen borta. :)
[quote=65251908][quote-nick]IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-07 11:32:05 följande:[/quote-nick]Åh fy, jag har glömt hur ont dom gör men det blir man ju snart medveten om .
Ja eller hur, det får du nog känna snart hade bara några enstaka med 1an men det ska tydligen bli mer som omföderska..
Jag har haft lite ont av foglossningen från och till nu efter, men det är ju betydligt bättre. Sen tar det ju ett tag innan bäckenet stabiliserar sig igen, speciellt om man varit gravid ganska tätt.
Skönt att höra att det börjar bli bättre/har försvunnit. Jag längtar så efter lite raska promenader så hoppas min foglossning också släpper. Har också bara fram.
Gammelmamma: har jättedåligt järnvärde, (låg på 81 på nån skala, kan inget om det dock) vilket förklarar varför jag är både yr och matt. Så äter massa järntabletter nu.
Efter snittet satte dom två dropp tror jag med nån kalium eller kalcium eller nåt på k iaf. (var lite luddig efter) För det var också dåligt. Nu har de kollat idag och då hade det återgått till rätt värde igen. Så nu är bara järnet kvar...
Eftervärkarna förklarade hon var så jobbiga för att jag hade ett så effektivt värkarbete och tom kom till krystskedet innan de beslutade om snitt. Så magen har varit med om två förlossningar nästan sa hon. Bara att den första inte blev helt klar... :)
Nåväl, idag känns det bättre och imon fm blir det äntligen hemgång! Har precis haft besök av dottern och mannen och saknar de så nu när de gick... :/