Juni-barnen
Favoriter
Favoriter
Tack alla ni som delar med er av era förlossningsberättelser å stort Grattis till alla underbara bebisar som nu anlänt!
Stort Grattis till alla nya bebisar Man hinner ju inte alls med Vi kanske skulle göra nån form av lista på alla födda? Tänkte förutom juni barn listan som redan finns, blir så rörigt när man ska kolla där
Förstår detta med kläder Lina, våran lilla Enya väger nu 2500, drunknar i dom flesta plagg å har lite svårt att hålla värmen men hud mot hud är det bästa å varma filtar idag blir Enya 3 dygn å Vi är kvar på sjukhuset, har blivit inskrivna på neo då Enyas blodsocker varit lite lågt så hon har behövt sond men idag hoppas vi äntligen på åka hem på permission Amningen funkar jättebra å jag är förvånansvärt pigg efter snittet, var upp å gick redan samma kväll å nu kan jag röra mig nästan obehindrat fast visst ömmar det men belly binder gördeln har verkligen varit toppen å underlättat. Hoppas på fler bebisar här i tråden inom kort
Nu är ju Enya visserligen bara snart 4 dygn men jag väcker henne var tredje-fjärde timme å ammar, då ammar hon ca 40 min, där i mellan sover hon mest men de kommer ju ändra sig Hon har ju gått ner en del i vikt så därför ska hon äta regelbundet. Är dock inte van med en bebis som inte själv vaknar å är hungrig, sonen både skrek massor och åt massor, Enya kan skrika till lite när man byter blöja men aldrig annars än så länge
Jag är också livrädd för plötslig spädbarnsdöd, kan inte heller sluta vara orolig å törs knappt somna på kvällarna men ska köpa ett andningsalarm tänkte jag så kanske man kan slappna av lite mer sen
Samsover också med min lilla, gjorde det flera år med sonen å kommer göra lika nu
Alltså detta med hungern under amningen har jag glömt sedan förra gången, är konstant hungrig och vaknar tre varje natt å är så hungrig så jag skakar
Jag gav Enya napp redan samma dag som hon föddes å amningen har funkat kanon från start, gjorde lika med sonen. Jag har fått för mig att nappen förenklar amningen om man ger den från början men det är bara en teori jag har för att de funkat så bra på mina barn Man får nog prova sig fram
LillaGrynet: Mina fötter å ben svällande massor efter förlossningen, samlade inte på mig någon vätska under graviditet men var lika efter sonens förlossning, det brukar ge sig inom några dagar/en vecka