Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barnen

Jag har faktiskt ätit det mesta men Enya har inte reagerat på något än, har bland annat ätit säkert tre liter jordgubbar denna vecka men hon har varken fått magont eller utslag så det är inte säkert att din kille behöver få ont, tror det är väldigt olika hur känsliga dom är

• Elvis Mamma

Hade också belly binder första två veckorna, nu är magen platt igen så jag använder inte magbältet längre men visst hjälpte den, super skönt stöd, speciellt eftersom jag gjorde snitt å magen har dragit ihop sig jätte fint, nu blev den visserligen platt fort å så även med första barnet då jag inte använde bälte så svårt å svara på om de är tack vare bältet eller inte men hur son helst så var de väldigt skönt stöd iaf tyvärr blir det ju dock som ni skriver inte så snyggt om man inte har löst sittande kläder, det syns ju att man har något under kläder liksom men man får se till att ha något som inte är så tajt helt enkelt

• Elvis Mamma

Ska förresten försöka lägga in före och efter bild på magen om jag kommer in på datorn. Undra när dom ska fixa så man kan lägga in bilder via appen

• Elvis Mamma

Lycka4: va konstigt, du har väl också gjort snitt? Jag satte på mig min gördel samma dag som snittet gjordes å sedan fick jag jätte ont varje gång jag skulle duscha å var tvungen att ta av gördeln så för mig funkade den även som smärtlindring

• Elvis Mamma

UddaBus: jag hade precis lika förra veckan, världens mensvärk å liten blödning två dagar, sen inget mer alls, avslaget hade då varit slut nästan en vecka så misstänker att de kan ha varit mensen

• Elvis Mamma

Lycka 4: usch va jobbigt, ja då kanske de berodde på gaser, ja slapp såna problem tack å lov. Mår du bättre nu?

• Elvis Mamma

Enya sover nästan jämt å är vaken ca 1-2 timmar per dag, hon blev 3 veckor igår, frågade på BVC om de verkligen är normalt då min son var vaken 5-6 timmar vid samma ålder men det är tydligen normalt, sömnen kan man inte påverka när dom är så små så sover dom så sover dom å då behöver dom det, Enya vaknar inte ens när hon är hungrig utan jag får byta på henne så att hon vaknar till liv lite innan varje matning, skönt dock att hon sover hela nätterna men dagtid önskar man att hon kunde vara lite mer vaken

• Elvis Mamma

Fy så obehagligt!! Skönt att allt gick bra! Enya kan vara så ibland å speciellt första tiden när vi låg på Neo, då vaknade hon inte ens när sköterskorna tog blodprover på henne å då var hon också så ledlös, nu blir hon bara så när hon är riktigt trött å visst blir man lite orolig ibland

• Elvis Mamma

Dancia: Va skönt, ser jätte mysigt ut Min son trivdes heller aldrig i bärsele eller sjal men har testat bärselen till Enya nu å hon älskar den så de känns super skönt

• Elvis Mamma

Enya är så snäll att man blir orolig att hon är för snäll. Inge magont, inga spyor, sover hela nätterna, grinar enbart vid blöjbyten ibland eller när hon är riktigt hungrig, får väcka henne var fjärde, femte timme för amning då hon väldigt sällan vaknar av sig själv å är hungrig, hon märks knappt av. Sonen skrek mycket, mycket mer å hade ont i magen, spydde massor, ammade varannan timme å var vaken mer. Alla bebisar är såklart olika men det är sån himla skillnad eller så är det för att de är andra barnet å man är mer avslappnad

Svar på tråden Juni-barnen