Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barnen

Jag har också vansinnigt mycket mjölk, har också börjat pumpa innan amning annars spyr Enya massor. Har redan lyckats frysa in en liter mjölk Men inte provat flaska ännu, kommer göra det framöver men känns skönt att de finns reserv i frysen. Fokuserar på att få Enya att äta så mycket som möjligt, hon vill inte riktigt gå upp i vikt å ligger fortfarande på 2,5 (födelsevikt 2,9) men hon har inte gått ner mer iaf så de känns skönt så de är bara att amma på som gäller Annars blir det bröstmjölk via sond igen men de hoppas jag vi slipper!

• Elvis Mamma

Vi är för övrigt fortfarande inskrivna på Neo tills Enya har gått upp lite mer i vikt men vi får vara hemma på permission och åka in å väga så de känns skönt Ja fryser in i både iskuber och i mindre plast lådor som jag märker med hur många milliliter det är i så man vet

• Elvis Mamma

Slår ett slag för belly bandit jag med eller belly binder som min heter, Enya är en vecka idag å jag satte på mig den samma kväll som hon är född, nu är den redan för stor å jag har köpt en annan korsett/gördel

• Elvis Mamma

Gördel, belly binder finns på bland annat babyproffsen å den kostar 395. Ja jag håller med om att eftervärkarna varit hemska denna gången, jag satt mer eller mindre å grinade vid varje amning första dagarna när det drog ihop sig i magen

• Elvis Mamma

gammelmamma: min förlossning slutade med akut snitt å jag har inte heller fått någon direkt information överhuvudtaget, känns sådär för jag har ingen koll på snitt alls, är tacksam att jag varit pigg efteråt annars hade det nog känts ännu värre. Har du mått mycket dåligt efteråt?

• Elvis Mamma

IdaElinLivia040611: Jätte fin Luca! Jag har Enya i sängen hos mig, har somsovit med sonen alltid så kommer göra det med dottern också Men vill man ha i egen säng tycker jag absolut att man ska ha det

• Elvis Mamma

Har också problem med pampers som läcker å ger utslag så vid nästa blöjköp blir det libero

• Elvis Mamma

Någon som vet hur länge man brukar ha avslag? Har helt glömt sedan sonen. Är det någon skillnad om man gjort snitt? Jag har inte blött alls på två dagar nu men kan det redan vara klart verkligen? Enya är 8 dagar å förlossnings läkaren sa vid utskrivningen att man brukar blöda 6-10 veckor men det känns ju väldigt länge

• Elvis Mamma

Jag har galet mycket mjölk så jag har lånat en pump från BVC å pumpar ur före amning annars kan inte min lilla tjej äta för de bara sprutar plus att brösten är stenhårda å läcker hela dagarna annars så för mig funkar pump jättebra

Svar på tråden Juni-barnen