Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barnen

Det var säkert medvetet, speciellt eftersom hon vände sig fler gånger Enya blir också arg när man lägger henne på mage, då bökar hon runt med huvudet å benen å skriker så det är inte lätt att träna magläge men hon ligger ofta på mage på oss å då går de bra

• Elvis Mamma

Nu börjar de snart bli dax att byta till blöjstorlek nummer 2, hitills har vi använt pampers eftersom libero läckt massor men jag tycker pampers luktar så illa fast de bara kommit kiss, någon som har tips på några andra bra blöjor? Vet inte vad man törs testa

• Elvis Mamma

Enya är 7 veckor å har lett mot oss medvetet ungefär 4 gånger, hon är en svårflörtad dam men jag är inte speciellt orolig, alla barn är olika helt enkelt, sonen log dagligen mot oss från 3 veckors ålder å har varit tidig med det mesta men man brukar ju få en av varje säger dom Ang. sovning så sover Enya fortfarande mycket, hon är kanske vaken 2-3 timmar per dygn totalt, dagtid kan hon sova mellan 1-4 timmar i sträck å natten ungefär 6-7 timmar, skönt eftersom jag helammar

• Elvis Mamma

Jag dricker 3-4 koppar kaffe om dagen men det är inget Enya har reagerat på men hon har inte reagerat på något annat jag ätit heller ÄN, de kan ju komma framöver

• Elvis Mamma

Vi kör inte heller efter något schema här hemma utan tar dagarna som dom kommer. Jag helammar och är för fri amning så Enya får äta så ofta hon vill, det blir dock fortfarande inte oftare än var fjärde, femte timme å på natten sover hon 6-7 timmar, vi samsover å kommer fortsätta med länge. Vakentiden per dygn är ungefär 2 timmar å annars sover hon mest men när hon väl är vaken så är hon väldigt med å har börjat le mer och mer blöjbyte gör vi när det behövs vilket är ganska ofta, hon kissar massor och bajsar Bad har vi kört varje dag nu några veckor när det varit så varmt, blir så svettigt å jag har fortfarande galet mycket mjölk så både jag å Enya vaknar i pölar mer eller mindre varje morgon trots skydd å handdukar å med all mjölk så känns bad varje dag fräschast, dessutom älskar Enya att bada

• Elvis Mamma

Enya har gjort den reflexen dagligen sedan hon föddes, den växer bort med tiden, ingen fara. Enya vaknar dock inte av det

• Elvis Mamma

Har börjat bada Enya varje kväll då hon också älskar det plus att det känns så mycket fräschare efter all mjölk å annat ;) Har massa olja i vattnet å brukar också massera in efteråt. Enya har dock en massa hår å det blir så himla oljigt av oljan så sköljer alltid av håret separat

• Elvis Mamma

Enya har ingen skorv än, kanske kommer men såg dock att de finns en helt ny salva på Apoteket mot just skorv

• Elvis Mamma

Varit på efterkontroll idag och genomgång av min förlossning som slutade i akut snitt, allting såg bra ut å jag har blivit lovad planerat snitt om vi i framtiden ska ha fler barn så de kändes skönt! Snittet har läckt jätte fint och är bara ett litet streck. Enya blir 2 månader på fredag å väger nu 4,5 kg och är 53 lång, en liten tjej

Svar på tråden Juni-barnen