Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barnen

Hur gör ni med kvällsrutiner? Har ni redan börjat lägga i egen säng runt en viss tid varje kväll osv.? Min 6 åring lägger sig alltid runt 20 så då är det dusch å saga å innan det badar jag alltid Enya å tar på pyjamas men sedan är hon "uppe" med oss tills vi lägger oss fast hon är ju sällan vaken utan sover i famnen men tycker det är så mysigt, vill att hon ska få vara bebis länge å hon känns alldeles för liten för att lägga i egen säng en viss tid, speciellt eftersom vi samsover

• Elvis Mamma

Men räknas 37,7 som feber? Går inte gränsen vid 38? Enya har alltid 37,2 i "normal" temp så kanske din kille bara va ovanligt varm eller något, fortsätt ta å se om den stiger

• Elvis Mamma

Idag har Enya vänt sig från mage till rygg för första gången medvetet Tidigare har de bara varit en slump, när hon varit arg å så men idag var hon riktigt koncentrerad

• Elvis Mamma

Enya är nu 55 lång å har storlek 56, vissa plagg i 50 passar fortfarande dock. Hon blev 9 veckor igår

• Elvis Mamma

Provade igår att inte amma Enya när jag la mig utan istället låta henne fortsätta sova när hon somnat på kvällen, hon somnade 21 och sov sedan till 04, åt lite å somna om till 08

• Elvis Mamma

Erik: Enya helammas å bajsar numer varannan, var tredje dag, tidigare var de flera gånger om dagen men barn som helammas ska inte kunna bli förstoppade så du kan va lugn

• Elvis Mamma

Någon som vet om det finns något Max för hur många timmar dom kan vara utan mat på natten? Ammade Enya 20 igår, provade ge henne när jag la mig vid tolv med hon somnade om så fort hon tagit tutten i munnen, jag vaknade sedan vid både 4 och 6 av att brösten höll på å sprängas, gav tutten men Enya snutten bara någon gång å sedan somnade hon om, först vid 8.30 vaknade hon å var hungrig. Känns som lite väl många timmar men hon verkar jätte pigg å ligger å jollrar å flinar för fullt, hon var dock vaken ovanligt mycket på dagen igår, annars brukar hon sova mest, kan det varit att hon helt enkelt var oerhört trött efter dagen?

• Elvis Mamma

Å va skönt å höra er svar! Då behöver jag inte oroa mig alls med andra ord! Blev rädd att hon är sjuk eller något men idag är hon hur pigg som helst å jag antar att hon var rejält trött efter att ha varit vaken länge på dagen igår å hon går ju upp bra i vikt dessutom sonen åt varannan, var tredje timme dygnet runt första månaderna så där behövde man aldrig fundera

• Elvis Mamma

Emma Stark: Ja så är det nog! Ska försöka njuta men man vaknar ju automatiskt å undrar varför hon inte vaknar Dessutom sprängs ju brösten så jag var tvungen att pumpa men det ger med sig med tiden antar jag

• Elvis Mamma

Fick också tillbaka min mens efter 6 veckor trots att jag helammar, bra att veta att allt funkar iofs men hade gärna varit utan den ett tag till

Svar på tråden Juni-barnen