Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barnen

Stort Grattis AAEV till tjejen! Funderar på detta med skydd jag med, blir inga fler barn här på ett tag men Enya blev till trots kopparspiral så vet inte vilket skydd jag ska våga mig på, p-piller får jag bara migrän av. Sexlusten var extrem under graviditeten och håller fortfarande i sig tack å lov

• Elvis Mamma

Vi funderar också på om sambon ska få sterilisera sig, jag tål inte preventivmedel med hormoner och Enya blev till med kopparspiral så törs inte chans med det igen. Vi har sagt länge att två barn räcker men nu känner jag precis som dig Dancia, en sorg över att inte få uppleva denna underbara bebistid igen men vi får se hur man känner längre fram

• Elvis Mamma

Ser att ni diskuterar syskon, jag har 6 år mellan mina vilket var planerat då jag var 16 när jag fick första å ville plugga klart å så plus att vi ville ha många år mellan å måste säga att det är underbart, sonen är världens stoltaste storebror å hitills har det inte varit varken någon svartsjuka eller trots utan han älskar sin syster å vill så gärna hjälpa till med allt Innan Enya bestämde vi att två barn räcker gott men nu är vi lite osäkra, får se hur vi känner om 3-4 år Jag är ju bara 23 så vill inte än känna att jag är klar

• Elvis Mamma

På tal om mens så är Enya 5 veckor nu, efter 10 dagar var mitt avslag borta å jag har inte ens haft en flytning sedan dess men så imorse började jag störtblöda, hade mensvärk för två dagar sen så antar att mensen redan kommit tillbaka trots att jag helammar

• Elvis Mamma

Idag kom det! Första medvetna svars leendet ifrån Enya, tre stycken till och med Så härligt å man blir alldeles varm i hela hjärtat

• Elvis Mamma

Ja man har ju gått å väntat å väntat, hon har verkligen fixerat blicken å tittat oss in i ögonen länge men varit lite svårflörtad men så idag släppte hon äntligen loss å sken med hela ansiktet

• Elvis Mamma

Enya blev 5 veckor i söndags å jag har också tyckt någon gång att de sett ut som att hon skrattat å hon ler ofta i sömnen å så men det var först idag som jag fick riktig ögonkontakt å som hon verkligen log med hela ansiktet så de var ingen tvekan om att hon verkligen log åt mig

• Elvis Mamma

Sonen log vid samma "ålder" så det är väl kring 5-6 veckor dom börjar antar jag, sen är det nog väldigt individuellt

• Elvis Mamma

Enya har inte fått några prickar än, varken hormon prickar eller reagerat på något jag ätit, sonen hade massa hormon prickar första veckorna men aldrig pga något jag ätit. Enya har heller inte haft ont i magen något än, sonen hade mer eller mindre kolik å de hoppas jag vi slipper denna gång

Svar på tråden Juni-barnen