Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barnen

Vi samsover och har alltid ett fönster öppet i sovrummet, Enya har lång- eller kortärmad pyjamas på sig beroende på hur varmt det är, brukar även ha en gallerfilt men den sparkar hon oftast av sig. Hellre för kallt än för varmt tror jag är bäst å fryser dom så säger dom nog till! Men jag är väldigt noga med att hon inte är för varm eller får mitt täcke på sig

• Elvis Mamma

Jag helammar å Enya har börjat bajsa ungefär varannan dag, tidigare var det flera gånger per dag

• Elvis Mamma

Hur ofta har ni era små i babygym eller babysitter? Vi har fortfarande inte köpt varken babygym eller babysitter, behovet har liksom inte funnits. Enya sover ju fortfarande mest å har kanske totalt två vaken timmar per dygn å då vill hon vara i famnen

• Elvis Mamma

Testa massera magen försiktigt med lite olja å som uddabus skriver cykla med benen, min son som nu är 6 år hade jätte problem med att bajsa å mycket magknip å så som liten trots att jag "bara" ammade, det som lindrade lite var massage å de som slutligen gav bäst verkan var akupunktur, de kan jag varmt rekommendera till er alla som har bebisar med problem mage! Dom sätter nålar på bland annat händerna, inget bebisen reagerar på å kan göras när dom sover, efter 6 behandlingar var alla mag problem som bortblåsta å vi började när sonen var ca 2 månader, inte alla akupunktörer som utför på bebisar men det finns vissa speciellt utbildande, BVC har oftast koll om inte så kan man alltid ringa själv å höra!

• Elvis Mamma

Vilken kille UddaBus! Han kommer säkert både sitta å gå tidigt när han är så stor å stadig Min lillebror vägde 5 kg när han föddes, mamma gick över länge, vi ett år vägde han 18 kg idag är han dock helt normalviktig

• Elvis Mamma

Oj UddaBus då är det verkligen imponerande att han vuxit så snabbt, då har du verkligen grädde i tuttarna Hur mycket går han upp per vecka?

• Elvis Mamma

Oj va bra, va skönt Jag ammar också bara å Enya går upp ca 200-250 gram i veckan men en vecka hade hon faktiskt gått upp 400 gram

• Elvis Mamma

Enya har fått riktigt bra natt rutiner, nog för att hon alltid sovit bra men nu är det samma tider, hon ammar sista målet när jag lägger mig runt halv tolv, tolv. Sover till halv sju, ammar lite å somnar om till halv nio, nio

• Elvis Mamma

Lina007: Precis så ser det ut i Enyas underkäke också å har sett ut sedan hon föddes, man ser liksom dom två tänderna igenom tandköttet men tror inte de betyder att dom kommer tidigare eller jag hoppas inte de iaf

Svar på tråden Juni-barnen