Inlägg från: Elvis Mamma |Visa alla inlägg
  • Elvis Mamma

Juni-barnen

Gav Enya napp redan under henne första dygn för att få till en bra sugteknik, gjorde lika med sonen å både då och nu har amningen funkat toppen så jag tror på napp om man ger den tidigt, Enya har inga problem med att skilja på nappen och bröstet

• Elvis Mamma

Vi badar Enya varannan dag, tycker det är så mysigt med en ren, go bebis å hon verkar njuta å vi har alltid gjort lika med sonen, och från att han var ca 2 månader så har han duschat eller badat varje dag å gör fortfarande nu 6 år senare, han har aldrig haft ett hud problem så kommer göra lika med Enya

• Elvis Mamma

Enya kan sova i princip hur många timmar som helst i sträck men på grund av hennes viktnedgång så måste jag väcka henne å amma var tredje timme, imorgon är det vägning igen, då hoppas jag att hon gått upp bra vilket hon iaf hade sist plus att gulsoten gått ner så vi slipper sola

• Elvis Mamma

Vi fick också åka in en massa i början å ta gulsotsprover då dom steg å sedan stod stilla ett tag men så efter några dagar när mjölken på allvar runnit till så gick dom ner över en dag, dom sa att gulsoten brukar gå ner så fort amningen kommit igång riktigt

• Elvis Mamma

Lillsnurr82: Precis så gjorde min tjej första veckan, hon tvärslocknade direkt vid amning å de var svårt att få i henne några mängder, men man får hitta sina små knep som du skriver nu har jag kommit på att hon alltid vaknar till riktigt vid blöjbyten å när man byter kläder på henne så nu byter jag alltid på henne när de är matdags om hon inte själv vaknar och är hungrig å de funkar mycket bättre nu när amningen och magen å allt kommit igång så du ska se att de är på G för er med

• Elvis Mamma

Nyss hemkommen från BVC, Enya är idag 11 dagar å nu är hon äntligen uppe på födelsevikten igen (2.9kg) och hon har vuxit 1 cm så nu är hon 49 lång Å idag har agrafferna från mitt snitt tagits bort, snittet hade läkt jättebra å såg fint ut!

• Elvis Mamma

Jag blev klippt och sydd med första barnet å det var ömt å gjorde ont flera veckor men tycker ändå du ska ringa bb å rådfråga Cataleya. På tal om besvär efter förlossning så är det idag två veckor sedan mitt snitt, jag har mått hur bra som helst å snittet har läkt fint å avslaget är i princip helt borta MEN sedan några dagar tillbaka har jag haft hemsk mensvärk å smärta när jag kissar så nu är jag livrädd för att de ska va nån infektion i livmodern men förhoppningsvis kanske det bara är en UVI, blir en sväng förbi akuten idag iaf, hur mår ni andra som är snittade?

• Elvis Mamma

Även här är det sista bebisen i huset så jag känner också att jag bara vill stoppa tiden å ha Enya liten å nyfödd för alltid

• Elvis Mamma

Har för övrigt varit på akuten nu å tack å lov var det ingen infektion i livmodern utan "bara" en urinvägsinfektion så nu har jag fått penicillin

Svar på tråden Juni-barnen