• Svar på tråden Juni-barnen
  • IdaElinLivia040611
    Tesssi skrev 2012-06-18 14:04:19 följande:
    Några frågor...

Är det fler än jag som har en klängapa till bebis?

Algot blev 4v igår o senaste dagarna duger bara jag, inte maken. Han vill inte heller sova själv någon del av dagen. Hur gör man för att klara av att göra nåt under dagarna? Jag har en bärsjal, som är guld värd när han kan tänka sig att sitta i den.

Han blir ofta stirrig när vi försöka lägga honom på kvällen, har ni nåt tips på hur jag kan minska detta? Ska jag prova att lägga honom tidigare?
    Det där tycker jag går i perioder, det är väl olika utvecklingsfaser och tillväxtfaser. Vet att det finns nån sån vid 3 veckor i alla fall.....sjal är nog jättebra om han är en sån där bebis som vill ha mycket närhet.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Elvis Mamma

Någon som vet hur länge man brukar ha avslag? Har helt glömt sedan sonen. Är det någon skillnad om man gjort snitt? Jag har inte blött alls på två dagar nu men kan det redan vara klart verkligen? Enya är 8 dagar å förlossnings läkaren sa vid utskrivningen att man brukar blöda 6-10 veckor men det känns ju väldigt länge

• Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-18 16:31:39 följande:
    Tusen tack för svar om förhuden!!!

Var på återbesöksmottagningen idag för pku test och vägning.

Födelsevikt: 3250 gram
    3 dygn senare: 2850 gram
    Ner 11% så ska tilläggsmata 30 ml var 3:e timme.
    Fick med mig en pump hem så ska pumpa ur och ge efter amning till mjölken verkligen är igång. Hoppas det går snabbt, gillar inte att pumpa Rynkar på näsan.

Luca fick 30 ml ersättning på flaska när vi var där, då han var för stirrig och arg för att ta bröstet. Och herregud vilken skillnad. Han blev som en helt ny bebbe. Stackarn har varit hungrig och det visste jag ju för mjölken tar sin lilla tid verkar det som.
    Gott att han blev nöjd när han fick lite extra mat. Rekommenderar tillmatningkopp om du inte vill störa sugtekniken. Finns på Apoteket.
    Elvis Mamma skrev 2012-06-18 17:00:34 följande:
    Någon som vet hur länge man brukar ha avslag? Har helt glömt sedan sonen. Är det någon skillnad om man gjort snitt? Jag har inte blött alls på två dagar nu men kan det redan vara klart verkligen? Enya är 8 dagar å förlossnings läkaren sa vid utskrivningen att man brukar blöda 6-10 veckor men det känns ju väldigt länge
    8 vecklor är nog normalt men jag har aldrig haft det så länge.

• zenoble

Elias är 4 veckor på onsdag och jag "blöder" inte utan mest ljusa flytningar nu som nästan är borta. Tog 4 veckor sist med minns jag. Är nog ganska olika de där skulle jag tro.

• gammelmamma
    Elvis Mamma skrev 2012-06-17 23:09:12 följande:
    gammelmamma: min förlossning slutade med akut snitt å jag har inte heller fått någon direkt information överhuvudtaget, känns sådär för jag har ingen koll på snitt alls, är tacksam att jag varit pigg efteråt annars hade det nog känts ännu värre. Har du mått mycket dåligt efteråt?
    Konstigt att man inte får mer info, tycker jag. Jag har också mått ganska bra förutom yrsel och huvudvärk. I början var jag också väldigt svullen och hade lite problem med min urinläckageoperation. I dag har jag haft ont i snittet, tror att jag har överansträngt mig lite.
    Mina fog,höft och ryggproblem har blivit värre:( 

Jag känner mig väldigt nedstämd och måste nog ta hjälp från vården, tror jag. Jag vill verkligen inte, orkar inte!!!

Här använder vi libero och alla somnar i sina egna sängar och vaknar oftast där, eller vart det passar bäst:)  

Jag matar lite efter klockan (fast med sunt förnuft om barnet är lesset) Jag tror lite på att man har igen det sen.  

• UnderbaraPojke

Jag är på 2:an på blöjor och jag har provat både Libero och Pampers men gillar pampers bäst. Libero läcker för mig dagligen. Får dels utslag och blir JÄTTEvarm i Liberos blöjor.

Mina blödningar har nästan försvunnit helt. 3 v i morgon.

Kan bara säga att vara mamma är det bästa som finns !!! Kan bara titta på min lille kille och börja gråta för han e det finaste som finns !!! Underbart !! *kärlek*

Någon som har några bra tips på hur man går ner graviditetskilon ? =)      

• Uddabus

Drick mycket vatten, ät nyttigt o ofta, ut o gå massvis, vila när du kan... Mat, vätska, sömn o motion är viktigt :)

• UnderbaraPojke
    gammelmamma skrev 2012-06-18 18:46:11 följande:
    Konstigt att man inte får mer info, tycker jag. Jag har också mått ganska bra förutom yrsel och huvudvärk. I början var jag också väldigt svullen och hade lite problem med min urinläckageoperation. I dag har jag haft ont i snittet, tror att jag har överansträngt mig lite.
    Mina fog,höft och ryggproblem har blivit värre:( 

Jag känner mig väldigt nedstämd och måste nog ta hjälp från vården, tror jag. Jag vill verkligen inte, orkar inte!!!

Här använder vi libero och alla somnar i sina egna sängar och vaknar oftast där, eller vart det passar bäst:)  

Jag matar lite efter klockan (fast med sunt förnuft om barnet är lesset) Jag tror lite på att man har igen det sen.  

Jag har också huvudvärk och yrsel ... vad beror det på ???
    Min rygg är också heeeelt katastrof... mkt värre än innan. 
  • Ensortsmamma

Åh! De är så svårt innan men lär sig vad han vill, blir så ledsen och frustrerad!
    Imorgon är de återbesök, hoppashoppas att han går upp i vikt..

• zenoble
    LillSnurr82 skrev 2012-06-18 20:49:22 följande:
    Usch hatar när mjölken rinner till :( sprutar överallt , kan inte ha kläder på mig och brösten känns som att dom ska spricka :( !!!

Hur länge är det så innan det blir någorlunda ok produktion? Minns inte sen förra gången..

Ligger på soffan iklädd bara ett badlakan som jag snart kan vrida ut mjölken ur.. Haha!

uppsamlare säger jag bara, super! Hade det första 2 veckorna. Sen tyckte jag det med spändheten och läckningen började ge med sig.. Känns helt ok nu 4 veckor på torsdag
Svar på tråden Juni-barnen