• Svar på tråden Juni-barnen
  • zenoble

Zvartaliljan: oj fick han också det, stackars liten.. Förstår också att det var sista, så mycket som du stått ut med. Nu får du njuta av dina underverk och vara glad för att det gick bra tillslut i alla fall..

• Tullamulla

Zvartaliljan: Stackars dig och lille Emilio, det är ju sådana här skräckhistorier som man bara hör om på tv ju..
    Jag lider verkligen med er och måste säga att jag är glad att jag inte läste detta innan mitt snitt, var tillräckligt nervös ändå. ( Förlåt om jag låter egoistisk) 
    Tur ändå att ni mår bra nu men sådant ska ju inte bara få hända!

Njut nu av allt och jag förstår att du inte vill ha fler barn..Vi är oxå klara nu

• Zvartaliljan
    Tullamulla skrev 2012-06-19 20:27:08 följande:
    Zvartaliljan: Stackars dig och lille Emilio, det är ju sådana här skräckhistorier som man bara hör om på tv ju.. Jag lider verkligen med er och måste säga att jag är glad att jag inte läste detta innan mitt snitt, var tillräckligt nervös ändå. ( Förlåt om jag låter egoistisk)  Tur ändå att ni mår bra nu men sådant ska ju inte bara få hända! Njut nu av allt och jag förstår att du inte vill ha fler barn..Vi är oxå klara nu  

Just därför jag väntat lite med o skriva ut förlossningsberättelsen nu har ju de flesta fått så hoppas jag inte skrämmer någon.
  • LillSnurr82

Märta har inte badat än. Men när Agnes var bebis bada vi henne 1ggr/vecka. Tycker inte att de behöver bada oftare. Nu badar/duschar Agnes 2ggr/veckan typ.

• Baby1112

Badar Liam en gång i veckan. Olivia som är dryga året duschar/badar två gånger i veckan. Tycker det räcker.

Men ansikte och hals tvättas varje kväll. Fastnar gärna lite mjölk och kräks i halsvecken annars som snabbt kan utvecklas till skavsår när det är varmt. Råkade ut för det med dottern, då hon var en riktigt kräkbebis som läckte i princip hela tiden... :)

• UnderbaraPojke

Har ingen kräk-bebis men nu ikväll har han ätit och ätit och ätit sen har han kaskadspytt OCH bajsat rejält och e väldigt skrikig. fast han kräker ska han hela tiden till bröstet??? Ska jag stoppa han eller låta han suga???

Tacksam för alla råd !!

• Dancia

Gammelmamma: Usch din stackare :(. Jag är livrädd för att få det och känner att det snart är på G då jag varken kan amma eller pumpa ut mjölken ordentligt så jag har fått riktigt hårda knölar på båda brösten.

Gizmolarson: Jag har inte badat Minnah än och hon är 5 dagar gammal, men det blir nog som jag gjort med de andra barnen. En gång i veckan och vid behov t.ex. nerbajsad rygg etc.

Svar på tråden Juni-barnen