• Svar på tråden Juni-barnen
  • Tesssi
    FiaA87 skrev 2012-06-20 10:48:56 följande:
    Inatt har Elbin sovit mellan 22:00 - 04:30. Jag blev helt förvånad när jag vaknade! Skönt att få lite Sammanhängande sömn!!! Sover era bebisar bra? Ha en bra dag !!
    Grattis till den långa sömnen. Flört

Algot sov mellan 22.45-3.00 i natt, vilket är längre än han sovit på några nätter. Han har svårt att komma till ro vår lille kille.
  • Elvis Mamma

Enya kan sova i princip hur många timmar som helst i sträck men på grund av hennes viktnedgång så måste jag väcka henne å amma var tredje timme, imorgon är det vägning igen, då hoppas jag att hon gått upp bra vilket hon iaf hade sist plus att gulsoten gått ner så vi slipper sola

• Lina007

Sitter nu med en liten dotter invirad i en långsjal som jag fått låna av en kompis för att jag ska kunna ha händerna fria och göra något.

Men innan jag lärde mig hur den ska knytas som, puuh! Trodde hon skulle hinna bli tonåring innan... Är ingen expert ännu men vi lär oss! Hon verkar ju vara nöjd nu eftersom hon ligger och snarkar..?

Hon vill gärna vara nära och har problem med magen sedan vi började med ersättningen. :/ Har börjat med NAN Pro 1 nu som förhoppningsvis kan underlätta för henne. Så jobbigt när man märker att de har ont och hur mycket man bär, rapar, vyssjar och "hjälper på traven" så är det något som krånglar.

Odin 081202 | Eira 120524 | lina007.blogspot.com
  • IdaElinLivia040611

Luca sov också bättre inatt. Mellan 23:30 och 04:15, sen var jag också tvungen att väcka eftersom han gått ner lite för mycket.
    Var tillbaka på återbesöksmottagningen i morse  och han hade gått upp Glad. Från 2850-3050 på två dagar så upp på födelsevikten (3250) sen behöver vi förhoppningsvis inte köra var tredje timme. Hopppas också snart kunna sluta med ersättningstillägget.

Dock tar det typ 1 timme att amma och pumpa ur och jag skulle upp vid kvart i  sex så det var ingen idé att somna om, så det blev inte många timmars sömn i alla fall. Men sov en timme nu mellan 10-11 det var skönt.

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • LillSnurr82

Var på läkarbesök i går med Märta. Gulsot hade hon men låg under så pass vi slapp läggas in för solning. Dock ville de att vi skulle komma och ta nya prover idag för att se att värderna inte ökat, men det hade de:( så nu väntar vi på telefon samtal om vi behöver läggas in i alla fall... Usch, vi som skulle åka till sommarstugan i em och fira midsommar:(

• zenoble

Skönt ni som fått sova lite! Elias sov 23-03 efter liite ersättning efter amning. Var på BHV och han har gått upp 300 g och växt 3cm på 9 dagar!! Helt sjukt.. Då trodde jag att jag inte hade någon mat och för att jag bara ammar från ett bröst. Han äter iof väldigt ofta.. Tog ett blodvärde med när jag ändå var där, vilket visar att jag är uttorkad, då järnvärdet var skyhögt.. Så det förklarar denna trötthet och att jag känner mig helt orkeslös. Så nu ska jag ösa i mig vatten

• zenoble
    LillSnurr82 skrev 2012-06-20 12:35:41 följande:
    Var på läkarbesök i går med Märta. Gulsot hade hon men låg under så pass vi slapp läggas in för solning. Dock ville de att vi skulle komma och ta nya prover idag för att se att värderna inte ökat, men det hade de:( så nu väntar vi på telefon samtal om vi behöver läggas in i alla fall... Usch, vi som skulle åka till sommarstugan i em och fira midsommar:(

håller tummarna för er att ni får fira midsommar hemma!!
  • Tesssi
    zenoble skrev 2012-06-20 13:29:36 följande:
    Skönt ni som fått sova lite! Elias sov 23-03 efter liite ersättning efter amning. Var på BHV och han har gått upp 300 g och växt 3cm på 9 dagar!! Helt sjukt.. Då trodde jag att jag inte hade någon mat och för att jag bara ammar från ett bröst. Han äter iof väldigt ofta.. Tog ett blodvärde med när jag ändå var där, vilket visar att jag är uttorkad, då järnvärdet var skyhögt.. Så det förklarar denna trötthet och att jag känner mig helt orkeslös. Så nu ska jag ösa i mig vatten
    Skönt att du fått svar o att det finns en enkel lösning på problemet - vatten.

Var till BVC med Algot idag, upp 400g på 6 dagar, till 4635g, förra gången mättes han, då var han 54,5 cm. Snacka om att de växer mycket just nu. Cool
  • FiaA87

Nyss hemkommen från BVC. 4690 gram och 55,5 cm lång! Ökat 300 g sen förra veckan;)

Svar på tråden Juni-barnen