• Svar på tråden Juni-barnen
  • Emma Stark

Ensortsmamma: Det måste försvunnit massa från din förlossningsberättelse :O Man kanske inte kan lägga in så mycket på en gång? Men du  måste lägga in resten! :D

• LillSnurr82

Behövde inte läggas in för solning i dag heller. Men värdena hade varken ökat eller minskat så måste in igen i morgon för ytterligare prover.

• Elvis Mamma

Vi fick också åka in en massa i början å ta gulsotsprover då dom steg å sedan stod stilla ett tag men så efter några dagar när mjölken på allvar runnit till så gick dom ner över en dag, dom sa att gulsoten brukar gå ner så fort amningen kommit igång riktigt

• LillSnurr82

Åh vad skönt Elvis mamma! I kväll har hon ätit riktigt bra flera gånger. Min mamma har killat henne under fötterna och pillat henne i håret under tiden som hon legat vid bröstet. Då har hon inte kunnat somna och i stället ätit :)
    Innan det har hon tagit några snutt och sen somnat direkt.. När vi kom ut till stugan till mina föräldrar bröt jag lite halvt ihop pga att hon inte ville äta.. Men med mammas hjälp funka det kanon :) så hoppas hon börjar bajsa ordentligt nu med så gulsoten försvinner lite i alla fall tills morgondagen..

• IdaElinLivia040611
    Ensortsmamma skrev 2012-06-20 17:22:55 följande:
    Idag går amningen skit igen och han har endast tagit bröstet en gång. Handpumpar som en tok men får typ bara ur 20-30 ml på båda brösten. Han är sex dagar idag, hur länge kan de gå innan mjölken rinner till ordentligt? Åh jag som så himla mycket ville amma! :'(
    Imorgon kommer BVC hem, hoppas de kan hjälps oss..
    Jag hyr en pump från  ks, den e super. Och den där flaskan som Dancia nämnde är kanon. Det blir ju tyvärr lätt så att dom blir så bekväma med flaskan att dom ratar bröstet helt. Jag måste altid ge lite från flaskan först för att stilla den värsta hungern, då tar han bröstet. Det kan vara helt omöjligt annars. Är jag inte hemma måste jag handmjölka lite så han slipper kämpa.
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • zenoble

Tack dancia för de orden. Men det är ju så himla lätt att tänka så man får dåligt samvete, men jag mår faktiskt inte bra av att ha han liggandes vid bröstet så mycket som jag har nu, och han är ju trots allt en månad på söndag. Så vi får se om det blir bättre, förhoppningsvis. Tänker än så länge ge ett litet mål ersättning innan läggdags snart :) ska prova den där flaskan du skrev med..

• Elvis Mamma

Lillsnurr82: Precis så gjorde min tjej första veckan, hon tvärslocknade direkt vid amning å de var svårt att få i henne några mängder, men man får hitta sina små knep som du skriver nu har jag kommit på att hon alltid vaknar till riktigt vid blöjbyten å när man byter kläder på henne så nu byter jag alltid på henne när de är matdags om hon inte själv vaknar och är hungrig å de funkar mycket bättre nu när amningen och magen å allt kommit igång så du ska se att de är på G för er med

• gammelmamma

Förutom fotsulorna kan man även stryka de små liven i handflatan. Klä av är bra. Jag brukar klä av henne byxor så hon bara har en body och en liten bomullsfilt, då kan jag reglera värmen med filten.Somnar hon till så drar jag av filten lite. Blöjbyte är ju också bra som någon skrev. Sen tror jag att det är viktigt att man förstår att det får ta tid att amma i början. Själv sitter jag mellan 20 min och 1 timme, lite olka hur hon är för stunden, och hur många gånger hon bajsar:)

• Lenis21

Nu är dottern snart 1,5 dygn gammal. Hon är så snäll. Sover hela tiden, väcker henne för att hon ska äta men inte ens det vill hon. Märkte nu på morgonen att hon är lite gul så de skulle kolla detta. Jag hoppas att hon piggnar till lite snart så hon kan börja suga ordentligt. Hoppas på att få åka hem idag, har inte riktigt tålamodet för att vara här känner jag. Jag mår så bra, som en annan mamma sa till mig igår "du mår ju oförskämt bra" och det gör jag.

Svar på tråden Juni-barnen