Inlägg från: Tullamulla |Visa alla inlägg
  • Tullamulla

Juni-barnen

Hej,

borde skrivit här för länge sen men har inte kommit till skott än. Idag är vår lilla Ida redan 15 dagar gammal. Jag hade BF 23 Juni men pga av sätesläge och misslyckat vändningsförsök så fick vi tid för planerat KS 14/6.
    Jag undrade lite varför de la det så sent då båda mina andra barn kommit i v 37, men de vill inte planera snitt tidigare än en dryg vecka innan BF...

Iaf så hade jag mycket förvärkar under söndagen 3/6 och sa till min man att det är något som känns annorlunda, senast onsdag tror jag att mini är här! På sen-kvällen blev det lite mer intensivt men ändå hanterbart. Eftersom  bebisen låg i säte vill man ju inte att förlossningen ska dra igång för mycket innan snittet. Så vi ringde in vid 23 och de tyckte att det var lika bra att vi kom in för en koll. Jag var inte så mycket igång och bara öppen 1cm så vi valde att åka hem, ta värktabletter och avvakta.
    Jag sov gott den natten och på morgonen sa jag till mannen att det är lugnt, du kan åka och jobba. Han skulle till Härrljunga ca 1,30 timmes bilfärd härifrån.

Jag var rastlös och började baka bullar vid 11.30, det var första riktiga dagen av föräldraledigheten så lite rastlös var jag. Tyckte att jag hela tiden sen jag klivit upp känt av ganska intensiva förvärkar men de var ju uthärdliga så jag fortsatte att baka När jag lite senare gick på toa så märkte jag att jag blödde lite, ringde in och dubbelkollade att det var normalt efter undersökningen kvällen innan. Det var det ju, men det skull ju inte komma mer blod. Första plåten i ugnen och nytt toabesök, mer blod och slem och nytt samtal till FL. Kom in och räkna inte med att bli hemskickade igen blev rådet. Oj, bullarna...brända såklart Ringde man och fixade hundvakt samt satte in nästa plåt bullar som faktiskt blev bra. Maken var hemma på 40 minuter!!! Och då hade jag röjt undan och var redo att åka.

14.30 kom vi in till Östra, blev kopplad till CTG och undersökt av två olika läkare. Öppen ca två men mer på G tydligen eftersom de beslutade på snitt inom en timme. HJÄLP, vi som till och med lämnat väska med Bebisens saker i bilen.  Ganska omgående blev jag och mannen ombytta till op-kläder och jag fick dropp insatt. Halvfem rullades jag upp till OP. Nervös nu men förväntansfull, massor av trevliga människor som presenterade sig och som omgående börja sticka mig med nålar, tyvärr misslyckades en del stick så det var inte så kul. Men till slut var allt klart och 17.15 kom lilla Ida till världen, skrek direkt och det var skönt. 2560g och 45cm lång. Ljuvlig!
    Nu har jag provat KS. mår väldigt bra efteråt men sörjer ändå lite det där första mysiga med bebis på bröstet, vara med och mäta och väga och få fika serverad på silverbricka. Fast allt det där ju historia nu, hon är ju här <3
    Ida 4 Juni 2012

• Tullamulla

Zvartaliljan: Stackars dig och lille Emilio, det är ju sådana här skräckhistorier som man bara hör om på tv ju..
    Jag lider verkligen med er och måste säga att jag är glad att jag inte läste detta innan mitt snitt, var tillräckligt nervös ändå. ( Förlåt om jag låter egoistisk) 
    Tur ändå att ni mår bra nu men sådant ska ju inte bara få hända!

Njut nu av allt och jag förstår att du inte vill ha fler barn..Vi är oxå klara nu

• Tullamulla

Hej alla mammor och bebisar!

Ett tag sen jag skrev nu, väldigt långt tag faktiskt men nu börjar ju livet komma tillbaka i vanliga rutiner igen med skola och jobb.
    Ang er med barn som bajsar sällan, så blev Vår Ida med efter att ha bajsat alltid typ
    Vi började att ge tillägg när hon var ca 1,5 mån och då blev magen trögre även om jag ammade det mesta. Vi fick tips om att hälla i en skvätt rapsolja i flaskan och det funkar jättebra. Vi gör det inta alltid men när vi märker att att hon behöver bajsa men inte kan.

FB, Karin Stenberg- Mölndal 

Svar på tråden Juni-barnen