Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Uppsamlare funkar inte på mig då jag läcker så mycket så de fylls direkt och efter bara ett par minuter rinner det ut :( testa förra gången och funka inte alls, läcker minst lika mycket nu :( Bläää! Gör sååå ont!!
Underbarapojke och gammelmamma: min rygg har också blivit sämre?? Fattar inte. Höften känns katastrof på nätterna, ont när jag är ute och går. Ska det inte bli bättre? Är också yr och har en del huvudvärk, är matt. Ska till BHV på onsdag tänkte se om de kan ta ett järnvärde och blodtryck..
Ensortsmamma: ja visst är det svårt, man lär känna dem ganska snabbt så det gör du nog snart, hoppas det går bra imorgon!
Oj då, nä då vet jag inte hur du ska samla handmjölka det värsta funkar inte heller eller? Förhoppningsvis är det väl övergående ganska snart..
Jag har galet mycket mjölk så jag har lånat en pump från BVC å pumpar ur före amning annars kan inte min lilla tjej äta för de bara sprutar plus att brösten är stenhårda å läcker hela dagarna annars så för mig funkar pump jättebra
Pump har jag oxå som jag pumpar ut med och fryser in.(köpte en när jag amma Agnes) Men känns som att det fylls på lika fort igen..
Jaja är väl bara att stå ut antar jag..
En liten fråga, när brukar första besöket på bvc vara? stod att mina grabbar var 9 dagar gamla båda två vid första vägning i boken är det så att det är efter ett visst antal dagar dom ska dit eller är det bara ett samaträffande?
Antar dom ringer vilken dag som helst.
Usch, jag har gråtit ett flertal gånger idag då jag fått ge upp amningen :(. Efter att mjölken. rann till och brösten blev stenhårda har dottern sugit med feltag och på en natt fick jag fruktansvärda sår som färgar mjölken alldeles mörkrosa, blöder alltså massor från brösten och varje amningsstund känns som knivar som skjuter rakt in i bröstet :(.
Jag är jätteglad för att Minnah iaf fick den första råmjölken vilket inte alls var en självklarhet efter min bröstförminskning, men andra problem som att det samlats mjölk i mjölkgångar som inte har någon väg ut från bröstet har jag dock inte sluppit :(. Är jätterädd för att åka på världens mjölkstockning nu under natten eller morgondagen eftersom jag varken kan amma eeller få ut något nämnvärt med bröstpump (trots att jag hyr en elektrisk från BB).
Så idag har vi börjat med flaska och ersättning på Minnah's fjärde dygn. Någon mer som tvingats börja med flaska tidigt ?
Usch dancia lider med dig!! Vet hur det känns hade också det hemskt fram tills 2 veckor, hade 2 mjölkstockningar på en vecka och antar att all mjölk inte heller har vägar ut som du säger? Tror att det har blivit lite täppt efter operationen på ena bröstet där det inte heller finns knappt nå mjölk så ammar typ bara på ett bröst nu. Känns fortfarande jobbigt med amningen men jag hoppas man orkar kämpa lite till. Elias har fått lite flaska bara för att vänja han lite och det verkar gå bra i alla fall. Hur har det gått för dig, tar hon flaskan och så? Hon kommer klara sig lika bra på ersättning ska du se! Inte alls sämre än amning..
Vet inte om frågan vart uppe innan. Men hur gör ni andra med napp?