• Svar på tråden Juni-barnen
  • IdaElinLivia040611

Min amning är inte heller riktigt på g än. Har precis gått 2 dyn nu så hoppas att det rinner till snart för nu blir han helt plötsligt arg och bara pickar så fort jag ska amma, men han är jätte hungrig och skriker så mat vill han ju ha. Har koppmatat lite med ersättning ni i kväll och sen droppat lite på bröstvårtan och då har han kommit igång och sugit bra. Han måste ju liksom suga om det ska igång.....får nog låna en pump i morgon på återbesöket så jag kan koppmata med min egen mjölk.

Här är han våran finis Hjärta
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • LillSnurr82

I natt kom min mjölk i gång. Såg i går kväll i spegeln hur fyllda de var och stenhårda.. Aj aj.. Nu läcker det ur brösten, speciellt när Märta suger på det ena bröstet..

Märta sover hos mig. Mest för att jag tycker det är smidigast att ha henne där så länge som hon ammas mycket på natten.
    Med storasyster gjorde jag lika, börja ha henne i egen säng när hon bara åt en gång på natten..

• lycka 4

Ida,,,, Jätte fin verkligen.

Ang eftervärkar så har snittet ingen betydelse. Jag är ju snittad 3 gånger å efter sista hade jag vidriga eftervärkar. Jag hoppas dom är lindrigare denna gång.

• Elvis Mamma

IdaElinLivia040611: Jätte fin Luca! Jag har Enya i sängen hos mig, har somsovit med sonen alltid så kommer göra det med dottern också Men vill man ha i egen säng tycker jag absolut att man ska ha det

• JennieJ

Grattis till alla nya bebisar :) när de gäller sovningen kan jag dra natten som exempel för så ser de ut här! Han ammades vid 24:00 tiden och somna runt 00:30 och sov första rundan i sin säng och vakna kl 05. Och jag amma han igen och han somna om jämte mig efter 20 min och sov till 07:30. Han ammades igen och kommer vara vaken nu ett par timmar innan han slocknar igen och då kommer han sova i sin egna säng som han gör på dagtid. Är nöjd med detta upplägget och hoppas de håller i sig

• Baby1112

Har inte heller fått någon direkt info om det urakuta snittet. Vet knappt varför det blev ett, eller jo, han hade dåliga hjärtljud. Allt gick så fort och det är först nu jag börjat gå igenom det i huvudet. Är glad att detta var mitt andra barn, är nöjd med två och behöver inte bekymra mig om framtida förlossningar. Känner att jag har fått hyfsad förlossnings skräck... :(

• lycka 4

tycker att ni som fått akuta snitt ska be om journal kopiorna !!

• IdaElinLivia040611
    LillSnurr82 skrev 2012-06-18 06:29:24 följande:
    I natt kom min mjölk i gång. Såg i går kväll i spegeln hur fyllda de var och stenhårda.. Aj aj.. Nu läcker det ur brösten, speciellt när Märta suger på det ena bröstet..

Märta sover hos mig. Mest för att jag tycker det är smidigast att ha henne där så länge som hon ammas mycket på natten.
    Med storasyster gjorde jag lika, börja ha henne i egen säng när hon bara åt en gång på natten..
    Du födde också på Fredagen va? Åh hoppas min mjölk rinner till snart. Tror det är på g för det har börjat spänna och sticka lite .......
    Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • FiaA87

Usch jag är så irriterad på Liberos blöjor! 3 st har "läckt" inatt.. Hela sängen helt nerkissad!! Pampers passar Elbin 10 ggr bättre! Är det ngn av er som märker skillnad? Har börjat få riktigt ont i mitt högra bröst när jag ammar nu. Det är sår som blöder, har inte haft det innan. Det gör så jääkla ont:(

Svar på tråden Juni-barnen