Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Smörja med ringblomsalva, amningsnapp o lufta mycket
Det ska finnas några speciella snäckskal som man kan lägga över bröstvårtan i bh så dem får lufta hela tiden
Slår ett slag för belly bandit jag med eller belly binder som min heter, Enya är en vecka idag å jag satte på mig den samma kväll som hon är född, nu är den redan för stor å jag har köpt en annan korsett/gördel
Hur många ggr ammar ni under natten? Jag gör det ungefär vid 22 tiden, Sedan en gång på natten och sedan tidig morgon va 05-06 . Barnmorskan på bb sa åt mig att väcka henne nattetid och mata, men jag känner det är synd att väcka henne sålänge hon inte protesterar, hon går ju upp i vikt, så att väcka henne och böka tycker jag är synd. Eller hur gör/tänker ni?
Om hon äter 22, ca 01-02 o kl 05-06 ser jag ingen anledning till att väcka henne...
Jag hade inte väckt mitt barn... inte på natten iaf
O går hon dessutom upp i vikt som
Hon ska är det väl lugnt?
Uddabus, ja hon går upp jätte fint sa de på bb när vi var där och vägde sist. Det var dagen innan sista vägningen bm sa så, men vi väckte henne ändå inte under natten och ändå hade hon ju gått upp. Får besök från BVC i morgon, så då får jag se hur jag skött mig. Men hon är så nöjd och alldeles för snäll, så jag litar på min mamma instinkt, och kör nog på som jag tycker är bäst för henne! Ändå skönt att se hur andra tänker och har det, mamman tänker ju lite annorlunda än BVC sköterskorna
Gå på din egen instinkt... Du vet o känner ditt barn bäst...
Håller helt med Uddabus, jag hade inte heller väckt .
Cataleya- de sa samma till mig, men finns ingen anledning till att väcks ett barn på natten om de inte är underviktigt eller så :)