• Svar på tråden Juni-barnen
  • Ensortsmamma

Vi kör både libro och pampers, på bb hade de libro , men jag tycker att pampers är lättare att ta på och sitter bättre. Har inte läckt något än så länge.

• IdaElinLivia040611

Jag har ju bara haft tjejer innan och har stött på ett bekymmer, ni som har eller har haft pojkar måste man dra tillbaka förhuden så här i början och tvätta???

Ida 040706 Elin 060118 Livia 110523 Luca 120615
  • Havsjungfrun
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-18 11:37:34 följande:
    Jag har ju bara haft tjejer innan och har stött på ett bekymmer, ni som har eller har haft pojkar måste man dra tillbaka förhuden så här i början och tvätta???
    Nej, den har inte ens lossnat ännu så det ska du inte göra. Så det det blev en 15/6:e kille för er också :)
  • Emma Stark
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-18 11:37:34 följande:
    Man ska aldrig dra tillbaka förhuden på pojkar, det rengör sig självt jättefint ändå :)
  • lycka 4

Nä förhuden behöver du inte tänka på nu

• LillaGrynet

Kör bara med libero till lilltjejen .. Aldrig gillat pampers;-( Hade bara libero till sonen också

• LillSnurr82
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-18 10:09:33 följande:
    Du födde också på Fredagen va? Åh hoppas min mjölk rinner till snart. Tror det är på g för det har börjat spänna och sticka lite .......

Ja precis i fredags föddes Märta, kommer nog i gång för dig med snart. Här används bara libero, på bb hade det pampers men tycker inte alls om dem. Som sagt tur man kan välja.. :)
    ♥ Agnes 20101208 ♥ Märta 20120615 ♥
  • Tesssi

Några frågor...

Är det fler än jag som har en klängapa till bebis?

Algot blev 4v igår o senaste dagarna duger bara jag, inte maken. Han vill inte heller sova själv någon del av dagen. Hur gör man för att klara av att göra nåt under dagarna? Jag har en bärsjal, som är guld värd när han kan tänka sig att sitta i den.

Han blir ofta stirrig när vi försöka lägga honom på kvällen, har ni nåt tips på hur jag kan minska detta? Ska jag prova att lägga honom tidigare?

• IdaElinLivia040611

Tusen tack för svar om förhuden!!!

Var på återbesöksmottagningen idag för pku test och vägning.

Födelsevikt: 3250 gram
    3 dygn senare: 2850 gram
    Ner 11% så ska tilläggsmata 30 ml var 3:e timme.
    Fick med mig en pump hem så ska pumpa ur och ge efter amning till mjölken verkligen är igång. Hoppas det går snabbt, gillar inte att pumpa Rynkar på näsan.

Luca fick 30 ml ersättning på flaska när vi var där, då han var för stirrig och arg för att ta bröstet. Och herregud vilken skillnad. Han blev som en helt ny bebbe. Stackarn har varit hungrig och det visste jag ju för mjölken tar sin lilla tid verkar det som.

Lite gul men inte så farligt.
    Hörseltest: MVG:) 

Svar på tråden Juni-barnen