Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Vi kör både libro och pampers, på bb hade de libro , men jag tycker att pampers är lättare att ta på och sitter bättre. Har inte läckt något än så länge.
Så olika det kan va! Tur att man kan välja:)
Jag har ju bara haft tjejer innan och har stött på ett bekymmer, ni som har eller har haft pojkar måste man dra tillbaka förhuden så här i början och tvätta???
Nä förhuden behöver du inte tänka på nu
Kör bara med libero till lilltjejen .. Aldrig gillat pampers;-( Hade bara libero till sonen också
Några frågor...
Är det fler än jag som har en klängapa till bebis?
Algot blev 4v igår o senaste dagarna duger bara jag, inte maken. Han vill inte heller sova själv någon del av dagen. Hur gör man för att klara av att göra nåt under dagarna? Jag har en bärsjal, som är guld värd när han kan tänka sig att sitta i den.
Han blir ofta stirrig när vi försöka lägga honom på kvällen, har ni nåt tips på hur jag kan minska detta? Ska jag prova att lägga honom tidigare?
Tusen tack för svar om förhuden!!!
Var på återbesöksmottagningen idag för pku test och vägning.
Födelsevikt: 3250 gram
3 dygn senare: 2850 gram
Ner 11% så ska tilläggsmata 30 ml var 3:e timme.
Fick med mig en pump hem så ska pumpa ur och ge efter amning till mjölken verkligen är igång. Hoppas det går snabbt, gillar inte att pumpa .
Luca fick 30 ml ersättning på flaska när vi var där, då han var för stirrig och arg för att ta bröstet. Och herregud vilken skillnad. Han blev som en helt ny bebbe. Stackarn har varit hungrig och det visste jag ju för mjölken tar sin lilla tid verkar det som.
Lite gul men inte så farligt.
Hörseltest: MVG:)