Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här strular amningen jättemycket nu helt plötsligt, Emilio är ju snart två månader o har gått upp ok innan men nu har han bara gått upp 60g på en vecka o väger bara 2680g. Han kräks jättemycket så de tror det är problem med reflux och att mjölken kommer fr snabbt
LillSnurr: min heter Belly Binder Carriwell och jag beställde den från Jollyroom.se Kostade 399 kronor.
Men finns nog många fler. Bl.a. Belly Bandit!
Idag bli min lilltjej 3 år och lillebror Sigge 1 hel månad...
Jag har också haft hemska eftervärkar! Som tur är så är dem över nu
Jag ville inte heller ge ersättning men var så illa tvungen då lillen vägde så mycket och mjölken inte kom igång direkt. Men nu har brösten kommit igång och han är nöjd med enbart dem, och så läcker de sådär härligt :-P
Med fjärde hade jag fruktansvärda eftervärkar och satt med tårarna rullande vid amning första tiden, den här gången har jag knappt haft nåt allt. Jag tror det kan ha med snittet att göra, kanske, nän som vet? Jag har fått så lite info om min förlossning som slutade i urakut snitt, känner mig lite bortglömd och ledsen över det.
Det var någon som frågade om yrsel också; jag har riktig yrsel och fruktansvärd huvudvärk. Skitjobbigt!
gammelmamma: min förlossning slutade med akut snitt å jag har inte heller fått någon direkt information överhuvudtaget, känns sådär för jag har ingen koll på snitt alls, är tacksam att jag varit pigg efteråt annars hade det nog känts ännu värre. Har du mått mycket dåligt efteråt?
Var sover era bebisar?? Min kille är tre veckor nu och vi vill börja ha han i sin egen säng första sov-rundan !! Är det fel??
UnderbaraPojke: när dottern ätit sista kvällsmålet lägger vi henne i spjälsängen och när hon sedan vaknar på natten för mat så får hon komma över till oss.
Så nu har jag plöjt igenom 335inlägg..
Sorry om jag inte kommer komma ihåg alla men det verkar ju vara ett stort gäng med skrivglada tjejer i denna tråd, precis vad jag letat efter :) såg att det skrevs något om en lista på vilka som hänger här inne, vart hittar jag den?
Har läst igenom era fl-berättelser, kikat bilder på era små och jag kan säga att det kommit en och annan tår :)
Vår lilla Noel kom till världen den 3/6 i V.38+ (BF 15/6) förlossningsberättelsen skriver jag i morgon. Vi har sen tidigare två döttrar Nova som precis fyllde 8år och lilla Nela som blev 4år i mars.
O alla nya mammor.. Tro inte att ni gör fel som lägger barnet i egen säng från början osv...
Är det så ni vill ha det så är det väl så... Fel är det inte om det inte är fel för er...
Jag har haft mina hos mig i sängen men den yngsta sov bäst i egen säng vid 4-5 månader...
Alla barn, behov osv är olika...