Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Jag gav Enya napp redan samma dag som hon föddes å amningen har funkat kanon från start, gjorde lika med sonen. Jag har fått för mig att nappen förenklar amningen om man ger den från början men det är bara en teori jag har för att de funkat så bra på mina barn Man får nog prova sig fram
LillaGrynet: Mina fötter å ben svällande massor efter förlossningen, samlade inte på mig någon vätska under graviditet men var lika efter sonens förlossning, det brukar ge sig inom några dagar/en vecka
Dancia: vi gav napp dagen efter Elbin föddes! BM sa att så länge det fungerar med amningen så är det lugnt.. Jag har en fråga, är det ngn mer än jag som har vansinnigt mycket mjölk? Det står en stråle i ansiktet på honom varje gng jag ska amma honom. Han blir såklart vansinnig. Jag har börjat pumpa ut lite om det går för många timmar mellan matningarna. Annars får jag sjukt ont i tuttarna.. Är det ngn mer som pumpar ut och ger Ni isf barnet maten som ni pumpar ut på flaska? Vissa ggr har jag slängt mjölken (what a waste!)
Jag pumpa och börja ge flaska direkt när amningen funka med stora syster. Kommer göra detsamma nu med lillasyster. Dels för att pappan gillar att oxå kunna mata och få lite mer kontakt , skönt även för mig att inte vara så bunden så man kan träna , åka till stallet, gå ut och gå med hunden osv utan att känna att man måste stressa hem.. Funka kanon! Hoppas det funkar lika bra nu!
Jag har också vansinnigt mycket mjölk, har också börjat pumpa innan amning annars spyr Enya massor. Har redan lyckats frysa in en liter mjölk Men inte provat flaska ännu, kommer göra det framöver men känns skönt att de finns reserv i frysen. Fokuserar på att få Enya att äta så mycket som möjligt, hon vill inte riktigt gå upp i vikt å ligger fortfarande på 2,5 (födelsevikt 2,9) men hon har inte gått ner mer iaf så de känns skönt så de är bara att amma på som gäller
Annars blir det bröstmjölk via sond igen men de hoppas jag vi slipper!
Jo jag kan nog frysa in! Vad fryser man in det i!? Mamma berättade att när hon frös in så hällde hon det i en sån iskubs "bricka".. Sen var det bara för pappa att ta upp så många antal som behövdes.. Hur gör ni?
Vi är för övrigt fortfarande inskrivna på Neo tills Enya har gått upp lite mer i vikt men vi får vara hemma på permission och åka in å väga så de känns skönt Ja fryser in i både iskuber och i mindre plast lådor som jag märker med hur många milliliter det är i så man vet
Nu e jag me på denna sida:) 18:11 kom vår älskade son till världen. Skrev en kort berättelse i andra tråden men kommer med en ordentlig här när vi kommer hem ( imorgon ).
Det finns speciella påsar på Apoteket att köpa av märket medelea(tror jag de heter) de använde jag mig av. Sen skrev jag på påsen mängd och om det var morgon, middag eller kvälls mjölk då de berätta för mig att det skiljer sig en del på mjölken beroende på tid på dygnet.
Kommer oxå med en förlossnings berättelse så fort vi kommit hem ( i morgon efter läkarkontrollen förhoppningsvis) och landat lite.
Har lyckats sova en timme nu. Usch hatar sjukhus sängar och har sjukt ont av eftervärkarna och svullen stjärt :/
Men det är det värt när man tittar på det fina underverket här bredvid:)