Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Ninnabus- vad jobbigt att han äter så ofta på natten också! Hoppas det vänder snart så du kan få några timmer sammanhängande i alla fall, det behöver man verkligen!
Elias har varit snuttig vid tutten idag, på dagarna annars äter han allt från 2-4 timmar emellan. Oftast 3.. På kvällen somnar han runt 22 och vaknar runt 3 och sedan 6 och sover till 8,9 nånting. Men som sagt fortfarande ganska varierande. Längtar tills man får lite rutiner!
Lillebror som fortfarande är namnlös äter var 3-4 timme dygnet runt. Sen sover han mest, börjat vara lite mer vaken sista dagarna. Men å andra sidan är han bara 10 dagar.
Han har än så länge inte visat att han får ont i magen när han äter, storasyster hade jätte problem med magen. Så jag hoppas att han fick en lite tåligare mage, men allt kan ju ändras...
Idag har vi haft skrikfest här hemma! Åt kyckling igår som var rätt så kryddad, det gör jag inte om! Elbin jag skrikit bajsat och ätit hela dagen.. Har sovit jätte oroligt:( annars är sömnen helt ok. Vi lägger oss vid elva å sen brukar han vakna vid 3-4 tiden å sen vid sju. Får hoppas att det bör bättre med magen till inatt för tusan vad jag är trött nu!
Ni som blivit snittade, antingen nu eller tidigare, hur länge håller känselbortfallet på magen i sig? Jag är ortfarande som bedövad på magen från snittet upp till naveln ungefär. Vera är 3 veckor.
Härligt att få byta tråd ;) skriver om förlossningen en annan dag, skrev hela här innan men den försvann *suck* kan säga att jag kan göra om den !!
Min älskade Sam var 10 dagar för tidig men vägde 4400 g och 54 cm. gick ner 180 g efter förlossningen men när bvc kom i måndags vägde hab 5000g och var då 13 dagar gammal. Sköterskan konstaterade att jag iaf hade mjölk så det räckte haha!! Härligt, slipper man nojja över det!!
Är det bara jag som är LIVRÄDD för spädbarnsdöd och inte kan sluta tänka på det??
Sigge äter lite som han vill på natten, ligger vid mitt bröst så jag vet inte riktigt hur mycket han äter.. Men mat får han i sig iaf, väger 3840 gram ( 3340) nu och är 53 lång (48cm) så han växer så det knakar.. Fast huller har han inte fått än.
Jag är också livrädd för plötslig spädbarnsdöd, kan inte heller sluta vara orolig å törs knappt somna på kvällarna men ska köpa ett andningsalarm tänkte jag så kanske man kan slappna av lite mer sen
Sover ni med dem brevid er? Jag gör det och ligger som en pinne hela natten men ändå ligger han såå nära mig när jag vaknar, känns lite läskigt ibland men det ska väl inte vara någon fara? Känns som han rullar till mig även om jag lägger han en bit ifrån:p