• Svar på tråden Juni-barnen
  • zenoble

Har duschat en del sedan igår, känner ingen direkt stockning men det är ömt på ett ställe. Inte samma bröst som förra veckan, så det verkar vara vartannat jag får i. Ska köpa fetvadd med tänkte jag, när jag pumpar kommer det som sagt väldigt lite men kanske är stopp som sagt.. Tycker det värsta är febern, är helt matt och ont i kroppen, jobbigt att sitta och amma hela tiden :( tack för tipsen hörrni

• Lenis21

Zenoble- Jag hade mjölkstockning i båda brösten samtidigt med dottern, fick 40 graders feber. Det som funkade för mig var att låta henne ligga vid brösten hela tiden,(tog bort nappen så hon tröstade sig med brösten istället) och samtidigt massera brösten. Det gjorde ont som f*n men det blev snabbt bättre. Kämpa på fast det känns jättejobbigt just nu. Kommer ihåg att jag var helt förtvivlad när sambon gick till jobbet och lämnade mig hemma, kände mig helt ensam och visste inte vad jag skulle ta mig till.

• Emma Stark

På BVC sa de att man ska stoppa vitkålsblad innanför bh-n. Kylskåpskalla.. Det hjälper tydligen de flesta :)

• zenoble

Lenis21: ja fy jag har också bara sånna hemska minnen från förra gången och där slutade tyvärr min amning då! Han har snuttat mycket ikväll så hoppas fet gjort något. Men febern är kvar. Men ska klara detta denna gång!

Vitkålsblad? Aldrig hört , är det verkligen bra med kyla? Eller är de nåt i vitkålen? Däremot fick jag sån där nässpray utskrivet idag från BHV som jag ska hämta imorgon, då ska mjölken rinna ut lättare.

• LillaGrynet

Min förlossning! Jag ringde upp till förlossningen vid 8 tiden på morgonen pga min klåda som jag inte stod ut med längre och framför allt att jag var så trött efter att inte sovit en bra natt på hur länge som helst trots hjälp av Lergigan och tavegyl. Fick en tid för bedömning kl. 11. Hade då lite lågt blodtryck men absolut ingen större fara.. Läkaren gjorde en bedömning att sätta igång mig eftersom det fanns ingen anledning att vänta ut att förlossningen skulle starta av sig själv när jag led så av klådan samt att jag var i 39+2 så vi fick en tid kl.15 samma dag! Hjälp tänkte jag och sambon det var snabba puckar.. Va klara på förlossningen kl12 så bara hem och äta en middag och vila 1 timme och tillbaka. Väl där satte dem igång mig med gel så livmoderhalsen skulle mogna eftersom den var 2,5 cm å jag öppen 1 cm då var kl. 17.30 och runt 20 började jag få världens pinvärkar som höll i sig konstant utan vila emellan.. Jag blev helt slut och kl.23 beslutades att ge mig bricanyl och morfin så jag fick sova istället eftersom det inte hänt nåt direkt mer än att livmodertappen minskat mindre än 0,5 cm å öppen 2. Låg sen med molande smärta i magen hela natten och på morgonen/fm gjorde dem en ny bedömning och jag var då öppen ynka 2 cm å livmodertappen 1,5 -2 cm men väldigt mjuk å fin så det beStämdes att ta hinnorna så kl.15 tog dem hål på dem jag var då öppen 2,5 cm nästan 3 men fick inga direkta effektiva sammandragningar så 16.30 sattes värkstimulerande dropp och livmoderhalsen började minska och jag öppna mig i ett ganska raskt tempo och fick riktigt onda värkar så vid 17.45 kände jag att jag inte stod ut längre å bad om epidural å BM kolla å jag var då öppen 4 cm så tog lustgasen i väntan på epiduralen, funkade bra å BM ringde efter narkosläkaren som kom efter ca 15 min ca kl18.10 och när han beskrev hur jag skulle ligga för att han skulle få till den bra så känner jag ett kraftigt tryck neråt å säger till BM att jag har inte hört va han sa och att jag skulle göra utan det
    Känns som jag" bajsar"på mig så hon gör en nyunderdökning och jag är då öppen 10 cm!!! Öppnade mig alltså från 4 till 10 cm på ca 20-25 min och sen släppte all smärta och krystvärkarna kom igång och kl.18.54 kom världens finaste tjej! Allt gick hur bra som helst och jag är så nöjd med min förlossning kunde inte blivit bättre på nåt
    Vis trots att det gick väldigt fort Nu ligger
    Vi här på BB hotellet å bara myser!

• gammelmamma

Lilla Grynet: det låter som :)en härlig förlossning som liknar två av mina som varit igångsatta, dock inte den sista

• Tesssi

Grattis LillaGrynet!

Kul att du delar med dig av din förlossning

Svar på tråden Juni-barnen