Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Jag blev sövd så ryggbedövningen är det inte. Tack för tipset:) Jag frågade på BVC och då hämtade hon min barnmorska så kom hon och tog blodvärde och tryck. Det är ju inte så kul att gå ner och sätta sig på nån öppen mottagning bland alla sjuka människor. Jag har itne jättedåliga värden men jag tror att de har varit sämre för jag kände att det började vända för ett par dagar sen.
Gammelmamma- ja underbart.. Så lyxigt att att få en extra månad med honom
Ja gammelmamma, hon följer säkert sin egen viktuppgång så det kommer nog gå jätte bra! ska kolla blodtrycket här hemma idag så får vi se om jag ska ringa bm eller inte.
Nu har lilla familjen kommit hem Fick stanna 2 nätter på BB hotellet och inatt var storebror där och sov med Oss.. Mysigt! Dock fick ingen av oss sova för lilltjejen höll oss vakna hela natten genom att inte vara riktigt nöjd och skrika.. Ont i sin lilla mage
Jag är så nöjd med min förlossning och att jag faktiskt födde utan nån smärtlindring som var min tanke från början.. Använde lustgasen lite under slutet av öppningsskedet.. Men fick det inte och funka på ett bra sätt.. Under krystvärkarna ropade jag till en början i den men blev så förbannad på den så jag kasta iväg den till slut
Hade epidural med sonen och trodde det var det bästa.. Men efter att inte haft den och fött utan den så tycker jAg det var mkt bättre och kroppen skötte allt själv så det var bara att hänga med.. Grymt häftigt och känner mig mkt piggare
Äta, äta, äta....
Hade hoppats på att få lite sömn i natt då Alfons låg vid bröstet i stort sett hela dagen igår.
Men inte då...
Det skulle ätas lite, sen snutta lite...
Tänkte att när han väl släppt och somnat så borde det ju gå att flytta honom så man fick sova lite själv.
Men inte då...
Lägga han i sin egna säng var ju inte att tänka på. Försökte flytta han en pyttebit och lägga han på sin egna kudde bredvid mig i sängen. Men nej då... Man ska ligga tätt, tätt intill mamma med näsan på tutten hela natten. Så fort jag flyttat han minsta lilla så vaknar han och då ska det ätas lite till...
Inte gick det med nappen i natt heller. Annars så kan den fungera ibland när han är mätt men snuttesugen...
Trodde att det höll på att vända häromdagen då han i alla fall sov 2-3 timmar i sträck på natten. Men det var nog bara den natten... Oftast ska det ätas med 1-2 timmars mellanrum dygnet runt... Och ibland ännu tätare...
Lite trött mamma nu...
Han verkar ju bli mätt när han äter. Och det är inte tomt när han är färdig... Äter oftast bara på ett bröst och sen är han nöjd och somnar. Och då har han ätit, rapat och sen ätit lite till...
Men han spyr lite då och då och skiter massor... Så då behövs det väl lite påfyllning av maten...
Hur äter era små?
Nu är ju Enya visserligen bara snart 4 dygn men jag väcker henne var tredje-fjärde timme å ammar, då ammar hon ca 40 min, där i mellan sover hon mest men de kommer ju ändra sig Hon har ju gått ner en del i vikt så därför ska hon äta regelbundet. Är dock inte van med en bebis som inte själv vaknar å är hungrig, sonen både skrek massor och åt massor, Enya kan skrika till lite när man byter blöja men aldrig annars än så länge
Vera äter vid 22 på kvällen, vaknar mellan 4 och 6 somnar om och sover till 8- 9 sen var tredje tjärde timme. i dag har dock varit lite annorlunda på dagen, hon växer nog nu.plus att hon haft lite ont i magen av att jag åt färskpotatis i går. Hur gammal är Alfons nu?