Juni-barnen
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
Här kan vi fortsätta att snacka, vi med Juni-barnen. Samla förlossningsberättelser osv.
Här har vi hängt tidigare: www.familjeliv.se/Forum-11-229/m61259907.html
LillaGrynet - Härligt att läsa om din förlossning som du verkar vara nöjd med! .
Ja, jag är såå nöjd verkligen! Om man jämför med sonens som tog ca 15 Tim från första gelén fick 2 st varav 1 va sjätte timme och från dem tog hinnorna tog det 6-7 timmar så nöjd med dem 4 Tim det tog nu varav 2,5 tim från jag fick värkstimulerande tills hon var född känner mig jätte pigg:-P
Åh det e så himla roligt att läsa om era förlossningar, ryser i hela kroppen. Snart e det min tur å jag börjar bli så himla nervös.
Skönt att det gått smidigt för vissa i ala fall. Kändes som lite väl många akutsnitt där ett tag. Vill verkligen inte snittas, fy för den smärtan efteråt.
Igår hade vi ÄNTLIGEN hembesök av BVC, det känns som jag ringt och efterlyst det sedan dottern var åtta dagar... Men tydligen hade BB fortfarande inte skickat papperna till vårdcentralen?
Nåja, Eira väger nu 2900 gram (2720 vid födseln) och har då gått upp små 365 gram sedan återbesöket då hon var fem dagar. Kläder i strl 50 är fortfarande något för stora och passande byxor har hon nästan inga förutom ett par i strl 44, ett par i strl 48 och ett par strumpbyxor i strl 50 som endast håller sig kvar om man trär hårsnoddar runt fotlederna. :-P
Förstår detta med kläder Lina, våran lilla Enya väger nu 2500, drunknar i dom flesta plagg å har lite svårt att hålla värmen men hud mot hud är det bästa å varma filtar idag blir Enya 3 dygn å Vi är kvar på sjukhuset, har blivit inskrivna på neo då Enyas blodsocker varit lite lågt så hon har behövt sond men idag hoppas vi äntligen på åka hem på permission Amningen funkar jättebra å jag är förvånansvärt pigg efter snittet, var upp å gick redan samma kväll å nu kan jag röra mig nästan obehindrat fast visst ömmar det men belly binder gördeln har verkligen varit toppen å underlättat. Hoppas på fler bebisar här i tråden inom kort
Idag skulle Sigge kommit.. Men vilken lycka att vi har haft honom en månad extra >3
Elias väger 3320 är 52 lång nu så han har växt ganska mycket, men han är ju pojk å min förra växte också mycket i början kommer jag ihåg. Är glad att jag har mat i alla fall för det var jag nojig över innan. Hur stor är Vera? Ammar du? Hoppas du känner dig piggare