Inlägg från: zenoble |Visa alla inlägg
  • zenoble

Juni-barnen

Härligt att läsa allas berättelser! Grattis! Kliver också in i tråden med en liten förlossningsberättelse från i torsdags.

Dagen innan är jag iväg och stökar runt på Ikea å andra byggaffärer så är ganska slut där på kvällen, däckar runt 9. Under natten har jag en del sammandragningar i "sömnen" som jag brukar ha när jag är kissnödig så jag går upp lite halvsovandes hela tiden i tron om att det ska komma nåt. Fortsätter lite så under natten tills jag vaknar strax innan 6 av hemsk molvärk som sedan försvinner. Sambon går upp och ska iväg till jobbet, får lite kramper och säger att han kan väl vänta lite med att åka ifall jag har värkar. (satt mer i magen denna gången därför jag inte kände igen det, mest i ryggen förra) det blir ganska fort 5-10 minuter emellan med olika intensitet så vi ringer svärmor vid halv 8 så hon får ta sonen till dagis. Jag tänkte att det kunde ju gå fort som omföderska. Ökar i smärta men väldigt oregelbundna 3-10 min, ringer förlossningen runt 12 och frågar vad de tror. De tror att jag fortfarande är i latens så jag kan stanna hemma lite längre, ingen fara än så länge. En timme senare gör de så himla ont så då vill sambon att vi ska åka in (har en halvtimme dit) så fort jag sätter mig i bilen har jag bara kanske 2 värkar som går att hantera bra. Väl framme vill jag inte gå in på förlossningen då jag tycker det stannat av. Väntar lite sen övertalar sambon mig att gå in, kl 15 kopplar ctg och vill efter det känna om jag var öppen nåt, trodde då vi skulle få åka hem. Öppen 5cm med huvudet väl nedträngt, fick gå längst ner till cafeterian ifall det skulle sätta igång fort. Går en sväng på 1 timme sedan tillbaka, oregelbundna men starka värkar. Öppen 8cm, teckenblödning under undersökning. börjar med lite lustgas och står i bordet tills jag är öppen 10cm. Efter ett tag börjar vattnet sippra och trycket ökar. Lägger mig på sidan och får krystvärkar, rullar runt på rygg efter ett tag och i en krystvärk går ytterligare en fosterhinna, splash ;) krystar 20 min och kl 18.57 kommer världens finaste Elias. 3065g 48cm i v.38+3 precis som storebror.

• zenoble

Någon annan som haft hemska eftervärkar? Jag har haft det sen precis efter förlossning. Gör såå fruktansvärt ont fortfarande :( spec under amning.

• zenoble

Åh nej det är ju hemskt.. Hoppas det försvinner snart och att brösten slutar spänna så förbannat så man kan njuta lite

• zenoble
    gammelmamma skrev 2012-05-26 21:44:35 följande:
    Vera föddes i torsdags men jag skriver berättelse en annan dag.

Åh grattis!!
  • zenoble

Tesssi- förstår att det känns konstigt.. Det tyckte jag med första gången, nu har jag turen att ha sambon hemma hela sommaren :) men det är ju en stor omställning, men så himla mysigt!

Jag sitter och väntar på hembesök från BHV för lite vägning och sånt, spännande.. Födelsevikten var 3065 så det måste han ju gått upp till nu.

• zenoble

Ja nu hade han gått upp 150g sen förra veckan så det var ju bra, känns så skönt att de går upp så man vet att de får i sig tillräckligt. Jag är så glad att amningen funkar.

Hoppas det går lika bra imorgon då

• zenoble

Jag hade eftervärkar en vecka efter förlossningen, kunde inte amma när det blev som värst, inga smärtstillande hjälpte :( idag 2 veckor efter förlossningen är det de bästa att slippa de hemska..

• zenoble

[quote=65251908][quote-nick]IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-07 11:32:05 följande:[/quote-nick]Åh fy, jag har glömt hur ont dom gör men det blir man ju snart medveten om .

Ja eller hur, det får du nog känna snart hade bara några enstaka med 1an men det ska tydligen bli mer som omföderska..

Jag har haft lite ont av foglossningen från och till nu efter, men det är ju betydligt bättre. Sen tar det ju ett tag innan bäckenet stabiliserar sig igen, speciellt om man varit gravid ganska tätt.

Svar på tråden Juni-barnen