Juni-barnen
Härligt att läsa allas berättelser! Grattis! Kliver också in i tråden med en liten förlossningsberättelse från i torsdags.
Dagen innan är jag iväg och stökar runt på Ikea å andra byggaffärer så är ganska slut där på kvällen, däckar runt 9. Under natten har jag en del sammandragningar i "sömnen" som jag brukar ha när jag är kissnödig så jag går upp lite halvsovandes hela tiden i tron om att det ska komma nåt. Fortsätter lite så under natten tills jag vaknar strax innan 6 av hemsk molvärk som sedan försvinner. Sambon går upp och ska iväg till jobbet, får lite kramper och säger att han kan väl vänta lite med att åka ifall jag har värkar. (satt mer i magen denna gången därför jag inte kände igen det, mest i ryggen förra) det blir ganska fort 5-10 minuter emellan med olika intensitet så vi ringer svärmor vid halv 8 så hon får ta sonen till dagis. Jag tänkte att det kunde ju gå fort som omföderska. Ökar i smärta men väldigt oregelbundna 3-10 min, ringer förlossningen runt 12 och frågar vad de tror. De tror att jag fortfarande är i latens så jag kan stanna hemma lite längre, ingen fara än så länge. En timme senare gör de så himla ont så då vill sambon att vi ska åka in (har en halvtimme dit) så fort jag sätter mig i bilen har jag bara kanske 2 värkar som går att hantera bra. Väl framme vill jag inte gå in på förlossningen då jag tycker det stannat av. Väntar lite sen övertalar sambon mig att gå in, kl 15 kopplar ctg och vill efter det känna om jag var öppen nåt, trodde då vi skulle få åka hem. Öppen 5cm med huvudet väl nedträngt, fick gå längst ner till cafeterian ifall det skulle sätta igång fort. Går en sväng på 1 timme sedan tillbaka, oregelbundna men starka värkar. Öppen 8cm, teckenblödning under undersökning. börjar med lite lustgas och står i bordet tills jag är öppen 10cm. Efter ett tag börjar vattnet sippra och trycket ökar. Lägger mig på sidan och får krystvärkar, rullar runt på rygg efter ett tag och i en krystvärk går ytterligare en fosterhinna, splash ;) krystar 20 min och kl 18.57 kommer världens finaste Elias. 3065g 48cm i v.38+3 precis som storebror.