• Svar på tråden Juni-barnen
  • lycka 4
    IdaElinLivia040611 skrev 2012-06-15 08:02:50 följande:
    Det var en stor kille, undrar hur stor min är??? Min första dotter vägde 4200, men nu e det ju ny pappa som själv var liten vid födseln + at mitt magmått vid 40 veckor endast är 34,5 så jag hoppas på en lagom 3500 gram.
    Skönt i alla fall att allt gick bra trots att jag ser framför mig hur jäkla ont av värkarna du hade. Starkt jobbat!!!!! 
    Här är det ju också ny pappa , som dessutom föddes som en 5 kilos med 1 tand :/ Jag hoppas att tul stämmer å att det blir en bebbe på ca 3 ;)
  • Tesssi

Algots kurva pekar också rakt upp.
    3280g, 49 cm när han föddes och igår vid 3v+4dagar så vägde han 4210g och var 54,5cm lång. Jag undrar var detta ska sluta.

Han har ont i magen på kvällarna, troligen för att han suger i sig mycket luft eftersom jag har stark utdrivningsreflex.

• Memso

Här kommer min förlossningshistoria.. 10 dagar senare.. Skrattande

Vi fick veta sen v36 att vi hade ett sätesbarn, vi blev inbokade för vändning i v37 men vändningen misslyckades så då bokades ett datum in för planerat kejsarsnitt.
    Tisdagen den 5e juni kl 8.00 skulle vi vara på förlossningen, vi åkte dit och blev inskrivna. Sen började den låååånga väntan. Ingen kunde säga när det skulle bli våran tur, de hade redan på morgonen haft ett akutsnitt och ännu ett som höll på så vi som var planerade snitt sköts ju upp.. Vi insåg snabbt att vi kunde få ligga där heeeeela dagen och bara vänta. Tillslut kunde barnmorskan säga att vi förmodligen skulle få vänta långt in på eftermiddagen.. Så vi traskade iväg till dagrummet på förlossningen för att glo på tv.
    Då kommer plötsligt barnmorskan springandes och säger att nu har dom ring och vill ha ner oss till operation NU, de hade tydligen blandat ihop dagens väntelista med en annan dag så vi var planerade tidigare än tänkt. Så det var bara in på rummet igen, i med katetern och snabbt ner till operation.
    Nu när allt helt plötsligt bara hände så började jag må hemskt dåligt och jag blev livrädd, från ingenstans låg jag nu inne på operation och de satte i slangar och ryggbedövning.. stressss!!
    Jag slutade känna av mina ben och mage, dom hängde upp ett skydds skynke och började rycka och slita i mig.
    Helt plötsligt så hör jag hans skrik, vår son som helt plötsligt var ute.. Gick fort som attan!
    Han försvann med min man för avtvättning och vägning och mätning..
    Det tog dom över en timma att trockla och sy ihop mig igen, hemskt var det att ligga där helt ensam!
    Väl inne på uppvaket så kom dom, min man och son! Lycka!

Vår Jonathan vägde 3385g och var 50cm lång! Hjärta

• Ensortsmamma

Äntligen får jag vara med på denna sidan tråden.. Hampus kom igår kl 21.20 efter en lyckad igångsättning. Han vägde 3390 och var 50 cm lång. Helt perfekt:) är så glad över att ha mitt levande barn hos mig, har levt i chock i ett dygn men ni bööörjar det nog sjunka in. Skriver förlossningsberättelse när vi kommit hem. Just nu fokuserar vi på amning :)

• Dancia

Är det någon av er som gett napp redan på BB? Lilla Minnah har ett enormt sugbehov och kan inte ens sova utan tutten i munnen vilket resulterar i många timmar i sängen då jag inte orkar sitta upp och amma och dessutom lite såriga bröstvårtor. Har funderat på att ge napp när hon är färdig med att amma för att hon ska kunna sova och vara lite mer nöjd men jag vågar inte eftersom jag är rädd att nappen ska förstöra amningstekniken om man ger den så här tidigt.

• Lucian Caesar

Jag gav napp redan förra gången på bb, funkade utmärkt! Har packat ner napp till denna gången med och tänker använda den från start om jag får ännu ett barn med stort sugbehov men fråga sköterskorna på bb annars om du är osäker

• zenoble

Jag gav den samma dag vi skulle åka hem för han har också ett sånt sugbehov. Har inte påverkat amningen och gjorde inte det förra gången heller då jag gav den tidigt.. Var också rädd för att det skulle förstöra amningen men orkar inte att han ska ligga vid bröstet hela tiden annars och snutta, dessutom bli förbannad för det kommer mat då när han är mätt.

• LillaGrynet

Danica: Jag gav napp när vi kom hem från BB då jag tyckte amningen funkade bra.. Men idag när vi skulle tillbaka för utskrivning efter 72 timmar så visa det sig att Ellas vikt inte ökat utan gått ner ytterligare så antagligen var det inget bra för amningen har krånglat lite sen dess så nu måste vi tillbaka på söndag igen för att se om vikten börjat gå uppåt å nappen har jag lagt undan tills amningen funkar som den ska..

• LillaGrynet

Så mitt råd är att man inte ska börja innan man vet amning o viktuppgång funkar till 100 procent :)

• LillaGrynet

Hej! Är det någon mer än jag som svullnat nåt fruktansvärt i underben och fötter efter förlossningen? Dem är som klossar å nästan hörs hur det skvalpar i dem när man går;)

Svar på tråden Juni-barnen