vimsan06 skrev 2012-05-09 11:38:15 följande:
men herregud..varför kunde dom inte vänta EN VECKA och försökt rädda barnet istället? Stackars stackars människa
Cancer är en ganska otrevlig sjukdom. Det kanske helt enkelt inte hade gått att vänta en vecka till. Hon kanske behövde behandling för att inte dö. Det kan gå väldigt fort.
En abort är ett beslut som oavsett anledning alltid är rätt. Man gör inte en abort för att man är lat, dum, elak eller omänsklig. Alla som gör en abort har en giltig anledning och det finns INGEN som kan bedöma riktigheten i det beslutet.
Överhuvudtaget blir jag skakad när jag läser alla kommentarer om hur mycket och vad man egentligen får lov att sörja. Det är tragiskt att man inte skulle få lov att kalla sig vad man vill, eller sörja hur mycket man vill oavsett vad det handlar om.
Man kan ha åsikter om det. Och tro mig, jag har åsikter och tänker om många människor härinne, men jag skulle aldrig drömma om att på något sätt värdera någon annans sorg, eller försöka lägga upp regler om när, hur, och på vilket sätt och till vilka premisser man får lov sörja det som hade kunnat bli ett barn. Jag tror att man ska akta sig för det.