Inlägg från: Anonym (TS) |Visa alla inlägg
  • Anonym (TS)

Att kalla sig änglamamma när man gjort abort!!

En sak som provocerar mig är när någon som gjort abort på ett friskt foster kallar sig änglamamma och jämför sig med dom som fått missfall eller förlorat sitt barn i psd! Abort = frivilligt! De andra = INTE frivilligt! Capische?

• Svar på tråden Att kalla sig änglamamma när man gjort abort!!
  • Anonym (TS)

Jag var själv chockad när jag läste en diskussion på fb där flera tyckte att de hade rätt att kalla sig det och att de sörjde minst lika mycket.. Hmm åter igen.. Det va FRIVILLIGT!

• Anonym (TS)

Ja verkligen. Ibland undrar man hur vissa är funtade :( blir så provocerad av sånna människor.

• Anonym (TS)

Livia: jag vet inte varför jag blir så arg, det bara blir så för jag tycker det är smaklöst av dem att faktiskt jämföra sig med de som fått missfall eller förlorat sitt barn. Jag kan absolut förstå att de som gör abort mår dåligt MEN jämförelsen är smaklös.

• Anonym (TS)

Tulpani jag läste också en sådan tråd vilket jag bör undvika för jag blir så in i Norden provocerad. Har man gjort abort på ett friskt foster frivilligt jämför man sig INTE me de andra.

• Anonym (TS)

Emmi27 tyvärr har jag sett flera som gjort det annars hade jag inte startat denna tråd.

• Anonym (TS)

Errol Flynn kunde inte ha sagt det bättre själv! DET borde de istället kalla sig.

• Anonym (TS)

Loryiana att ens diskutera det är för mig överflödigt. Ledsen men de har inte rätt att jämföra sig med de andra och det handlar inte om att barnet är mindre änglalikt vilket bör vara underförstått.

• Anonym (TS)

Sanna Ryan Åh jisses vilka människor det finns! :(

• Anonym (TS)

Errol Flynn nä inte av änglamammorna men däremot av "änglamammorna" :-P

• Anonym (TS)

L1beer men det är ju ingen frivillig abort du snackar om, eller hur?

• Anonym (TS)

Ni som talar om frivilliga vs ofrivilliga aborter bör väl rimligtvis själva se skillnaden? Men för att förklara vad jag anser så är en ofrivillig abort när barnet är såpass sjukt att den ej hade klarat sig utanför livmodern, att mamman riskerar starkt att dö, för dessa har inget val = ofrivilligt Gör man abort på ett friskt foster "för att tidpunkten ej är rätt" eller nå liknande ursäkt där man aktivt väljer att göra abort utan någon som helst tvång, ja det är frivilligt i allra högsta grad och dessa har INGEN rätt att jämföra sig me de andra.

• Anonym (TS)

Jo men mer eller mindre frivilliga. Jag anser inte att en abort som görs för barnet är för sjukt för att leva efter födseln är frivilligt då mamman inte direkt har nå val som är vettigt. Läs mitt förra inlägg så ser du vad jag anser är frivilligt och det är DE som ej ska kalla sig så.

• Anonym (TS)

Anonym: nej, har jag sagt nånstans att en abort alltid är frivilligt. Jag svarade på ett specifikt fall där det var frivilligt. (Kan ej citera)

• Anonym (TS)

Anonym tvingad, hoppas du inte tar illa upp för att jag frågar men HUR tvingades du? Man får ju inte tvinga nån.

• Anonym (TS)

Jag blev gravid som 17 åring och många i omgivningen försökte få mig att göra abort och tillome hotade med att soc skulle omhänderta barnet osv osv men jag stod på mig då jag inte ville döda ett friskt foster som jag ville ha. Nu är jag 23 och har två underbara barn och alla de som pressa mig till abort har själva medgett att de gjort fel när de såg hur bra det har gått.

• Anonym (TS)

Anonym tvingad vilka idioter till kurator och bm. Fast de kunde ju inte tvinga dig om du hade stått på dig, däremot bröt dom ner dig tills du inte hade styrkan att stå emot vilket var fruktansvärt idiotiskt av dem att göra. Har själv vart med om liknande men jag hade bestämt mig och slog dövörat till när de satte igång. Så just tvingad blev du ej men de körde översittar metoder på en ung människa som ej kunde säga ifrån vilket är FÖRJÄVLIGT gjort av dom!

• Anonym (TS)

Anonym tvingad men du är inte den enda som gått igenom det. Jag pressades med men var tack o lov stark nog att stå emot vilket du inte var därför tycker jag synd om dig att de använde sig utav sin makt för att pressa dig till det som för dig känns som tvång vilket jag kan förstå. Men om vi ska vara petiga så blev du brutalt pressad men dock ej tvingad för du kunde ha stått emot om du hade haft styrkan.

• Anonym (TS)

Nevermind tycker du det? Så om nån sa till dig att ditt efterlängtade barn inte skulle överleva födseln skulle du då tycka att fullfölja den graviditeten är ett vettigt val? I det fallet så är det inte mycket till val..

• Anonym (TS)

Vem har sagt nå om att förminska sorg? Tråden går ut på att inte jämföra sig me de som fått missfall eller barn som dött i psd då de till skillnad från de som gjort abort inte valt det! Är det svårt att förstå?

Svar på tråden Att kalla sig änglamamma när man gjort abort!!