• Anonym (TS)

Att kalla sig änglamamma när man gjort abort!!

En sak som provocerar mig är när någon som gjort abort på ett friskt foster kallar sig änglamamma och jämför sig med dom som fått missfall eller förlorat sitt barn i psd! Abort = frivilligt! De andra = INTE frivilligt! Capische?

• Svar på tråden Att kalla sig änglamamma när man gjort abort!!
  • Chazz Michael Michaels

Låter helt sjukt. Varför gör man så?

Ni västerländska män är verkligen helt sanslösa. /Bakvänd
  • Anonym (TS)

Jag var själv chockad när jag läste en diskussion på fb där flera tyckte att de hade rätt att kalla sig det och att de sörjde minst lika mycket.. Hmm åter igen.. Det va FRIVILLIGT!

• Queenie70

Ungefär lika logiskt som att jag om jag valde att avliva min 3 åring för att det inte passade att ha barn, just nu, skulle sörja barnet sedan.

Nu gör jag i övrigt inga andra jämförelser med abort och mord ska kanske klargöras. Men om man gjort en helt frivillig abort av skäl som inte handlar om att man var tvungen för att typ liv stod på spel så kan man inte heller kalla sig änglamamma. Men jag har dock hört folk göra det här på FL, för mig känns det oerhört smaklöst.  

• Anonym (Livia)

Visst är det märkligt men varför väljer du att bli arg? Om de nu anser att de kan/vill kalla sig änglamammor så låt dem göra det, ingen annan än dem själva lär ju hålla med.

• Tulpani

Jag tycker också att det är sjukt och jag läste en tråd om det för några dagar sedan. TS i den tråden hade aborterat ett friskt barn i v 18 och hon kallar sig änglamamma vilket jag tycker är helt uppåt väggarna fel.

• Anonym (TS)

Ja verkligen. Ibland undrar man hur vissa är funtade :( blir så provocerad av sånna människor.

• Anonym (TS)

Livia: jag vet inte varför jag blir så arg, det bara blir så för jag tycker det är smaklöst av dem att faktiskt jämföra sig med de som fått missfall eller förlorat sitt barn. Jag kan absolut förstå att de som gör abort mår dåligt MEN jämförelsen är smaklös.

• Emmi27

Inte första gången den här diskussionen kommer upp, och det börjar bli tröttsamt. Det är bara att inse att vissa människor har en skev inställning till verkligheten. Eller så vill de göra sig märkvärdiga. Har dock aldrig hört nån kalla sig änglamamma efter en abort, dock missfall.

• Anonym (TS)

Tulpani jag läste också en sådan tråd vilket jag bör undvika för jag blir så in i Norden provocerad. Har man gjort abort på ett friskt foster frivilligt jämför man sig INTE me de andra.

Svar på tråden Att kalla sig änglamamma när man gjort abort!!