Emelie 491 skrev 2012-05-08 18:50:15 följande:
Bara en tanke och genuin fundering, är abortering av sjuka foster att jämställas som missfall (eftersom ts poängterar FRISKA foster)?
Anonym (TS) skrev 2012-05-08 17:47:08 följande:
En sak som provocerar mig är när någon som gjort abort på ett friskt foster kallar sig änglamamma och jämför sig med dom som fått missfall eller förlorat sitt barn i psd! Abort = frivilligt! De andra = INTE frivilligt! Capische?
Jag reagerar på det här med "friska" foster när man "jämför" sorg! Varför ska det vara någon skillnad? Var går gränsen för friska foster? Vem väljer vad som är livskvalité eller ej? För att hårddra det hela så kan jag ju säga att jag helt klart skulle se mig som en änglamamma om mitt "sjuka" barn dog nu när han är snart tre år eller om han hade dött i magen i sen graviditet. Jag hade även sett mig som änglamamma om mitt "friska" barn dött sent i graviditeten eller nu när hon snart är tre.
Jag hade inte sett mig som änglamamma om någon av dem hade dött tidigt i graviditeten oavsett om det gällade mitt "sjuka" barn eller mitt "friska" barn.
En abort är alltid ett VAL oavsett om barnet är friskt eller inte. Och det är JAG som väljer för MIN skull och inte för barnets skull...