• Anonym (TS)

Att kalla sig änglamamma när man gjort abort!!

En sak som provocerar mig är när någon som gjort abort på ett friskt foster kallar sig änglamamma och jämför sig med dom som fått missfall eller förlorat sitt barn i psd! Abort = frivilligt! De andra = INTE frivilligt! Capische?

• Svar på tråden Att kalla sig änglamamma när man gjort abort!!
  • Anonym (TS)

Nevermind tycker du det? Så om nån sa till dig att ditt efterlängtade barn inte skulle överleva födseln skulle du då tycka att fullfölja den graviditeten är ett vettigt val? I det fallet så är det inte mycket till val..

• Anonym
    Queenie70 skrev 2012-05-08 21:11:38 följande:
    Jag tycker det borde vara olagligt att tycka det skulle vara olagligt med abort.
    Jag förstår det, för då behöver man ju inte kännas vid den smutsiga dubbelmoralen som abortlagen innebär. Det är alltid lättare att tysta ned än att behöva rannsaka sig själv.
  • pluralfamilj

beror iofs på varför man gjort aborten... en avbruten graviditet behöver ju inte vara frivillig.

har en nära som avbröt graviditeten rätt sent, då för att barnet knappt var livsdugligt och
    man trodde inte det skulle överleva graviditeten ens.

föda fram ett dött barn som man dessutom tvingats besluta själv om kan ju bara vara fruktansvärt!

• Mammutten

Att förlora något betyder att man förlorar något man gärna vill ha,att ta bort något man inte vill ha är inte riktigt samma sak.

• Anonym (ellie)

Jag håller med dig TS. Jag är visserligen av åsikten att man inte kan vara ängla mamma om man inte mist fostret när det kunde ha överlevt och det finns det ju många som inte håller med mig om.

• Dr Mupp
    Anonym skrev 2012-05-08 21:10:35 följande:
    Jag tycker det borde vara olagligt att göra abort.
    Ja mycket bättre att de föds en massa oönskade barn till föräldrar som varken kan eller vill ta hand om dem, eller att kvinnor dör i illegala aborter. 
    Rational arguments don?t usually work on religious people. Otherwise there would be no religious people.? - Gregory House, M.D
  • Cersei
    Queenie70 skrev 2012-05-08 21:11:38 följande:
    Jag tycker det borde vara olagligt att tycka det skulle vara olagligt med abort.
    Vad är det för jäkla osande dubbelmoral från dig. Du skriver ett sånt här inlägg men tidigare i tråden gillar du ett inlägg där någon skriver "snarare änglamakorskor" vilket är ett ord med mycket dålig klang. Det har att göra med människor som antagligen behöver handskas med sin sorg och som inte vet hur de ska göra det. Att jämföra det med att avliva en treåring är inte riktigt samma sak.

Vad har du och de övriga i den här tråden för problem egentligen som känner sig tvungna att förminska sörjande människors sorg? låt dem vara i stället..
  • infragilis
    Cersei skrev 2012-05-08 22:54:54 följande:
    Vad är det för jäkla osande dubbelmoral från dig. Du skriver ett sånt här inlägg men tidigare i tråden gillar du ett inlägg där någon skriver "snarare änglamakorskor" vilket är ett ord med mycket dålig klang. Det har att göra med människor som antagligen behöver handskas med sin sorg och som inte vet hur de ska göra det. Att jämföra det med att avliva en treåring är inte riktigt samma sak.

Vad har du och de övriga i den här tråden för problem egentligen som känner sig tvungna att förminska sörjande människors sorg? låt dem vara i stället..
    Det är folk som gjort abort som förminskar andras sorg genom att jämställa sig själva med föräldrar vars barn har dött.
Svar på tråden Att kalla sig änglamamma när man gjort abort!!