Var ansöker man om göra hemundervisning?
Som rubriken lyder.. Har inget barn ännu, men är fast besluten att undervisa mitt/mina framtida barn hemma.
Varför? Tycker skolorna idag inte bidrar mer än självmordstankar och stress, dåliga umgängen osv.
Som rubriken lyder.. Har inget barn ännu, men är fast besluten att undervisa mitt/mina framtida barn hemma.
Varför? Tycker skolorna idag inte bidrar mer än självmordstankar och stress, dåliga umgängen osv.
Om du vägrar skicka barnen till skolan kommer till sist polisen och hämtar dem och för dem till skolan.
Det kan man givetvis tycka lite som man vill om, men som du redan fått råd, du får helt enkelt flytta utomlands om du verkligen vill genomföra hemundervisning.
Förresten, en fråga:
Vad får dig att tro att du är lämplig att hemundervisa barn?
Grunden till inlägget är att jag tycker att man ska vara med sin familj så länge och ofta det går, inte att man skickar barnet till en skola och sedan umgås ett par få timmar på kvällen. kan man ju lika gärna ha hemundervisning tycker jag. Staten har antagligen blivit tappad i golvet ett antal dussin gånger för mycket om dom förbjuder en sån sak att komma närmare sina barn. Det är ju förälderns barn inte samhällets!