• wendy

Var ansöker man om göra hemundervisning?

Som rubriken lyder.. Har inget barn ännu, men är fast besluten att undervisa mitt/mina framtida barn hemma.
    Varför? Tycker skolorna idag inte bidrar mer än självmordstankar och stress, dåliga umgängen osv.

• Svar på tråden Var ansöker man om göra hemundervisning?
  • wendy
    Primmeling skrev 2012-05-05 21:00:17 följande:
    Stackars barn... Du vill skydda dem från samhället. Ska du ha dom hemma hela livet? Du tror inte de behöver lära sig vara en del av samhället?
    Samhällets idioti ja
  • wendy
    Primmeling skrev 2012-05-05 21:00:17 följande:
    Stackars barn... Du vill skydda dem från samhället. Ska du ha dom hemma hela livet? Du tror inte de behöver lära sig vara en del av samhället?
    mm stackars barn som blir uppfostrad i en skola
  • Kiiwii

Idag är det verkligen JÄTTEVSVÅRT att få bedriva hemundervisning i Sverige. Man får typ bara göra det om barnet verkligen har problem eller är riktigt sjukt, psykiska problem eller sjukdomar osv. och inte kan vara på skolan. Man får typ inte välja att man vill undervisa barnet hemma.

• Frontline

TS du har inga funderingar på att flytta till USA och bosätta dig i ett amishsamhälle dom har ju din syn på hur man ska leva...

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • wendy
    Kiiwii skrev 2012-05-05 21:11:40 följande:
    Idag är det verkligen JÄTTEVSVÅRT att få bedriva hemundervisning i Sverige. Man får typ bara göra det om barnet verkligen har problem eller är riktigt sjukt, psykiska problem eller sjukdomar osv. och inte kan vara på skolan. Man får typ inte välja att man vill undervisa barnet hemma.
    riktigt dumt det
  • MammaHela
    wendy skrev 2012-05-05 21:25:41 följande:
    riktigt dumt det
    läs till lärare, starta din egen friskola som du kan ha barnen i.. det borde du hinna om du nu inte har några barn än
  • cloudberry79

De flesta barn trivs faktiskt rätt bra i skolan. En del vill hellre vara ute och spela fotboll hela dagarna eller titta TV hemma, men man lär sig rätt mycket i skolan utöver det sociala...

Sur, grinig och på smällen.
  • Insatt

Den enda förfrågan vi fått i nämnden och som vi godkänt var barn från ett annat land vars pappa skulle jobba i Sverige bara ett halvår och där mamman var högst kompetent att undervisa barnen själv. Ändå var det inte självklart att vi skulle godkänna det.

• wendy
    cloudberry79 skrev 2012-05-05 21:33:34 följande:
    De flesta barn trivs faktiskt rätt bra i skolan. En del vill hellre vara ute och spela fotboll hela dagarna eller titta TV hemma, men man lär sig rätt mycket i skolan utöver det sociala...
    det är den viktiga kontakten med föräldrarna jag är rädd över
  • Frontline
    wendy skrev 2012-05-05 21:44:40 följande:
    det är den viktiga kontakten med föräldrarna jag är rädd över
    Tro mig den får dom även fast dom går i skolan.
    Även barn behöver komma hemifrån och träffa andra.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Var ansöker man om göra hemundervisning?