• wendy

Var ansöker man om göra hemundervisning?

Som rubriken lyder.. Har inget barn ännu, men är fast besluten att undervisa mitt/mina framtida barn hemma.
    Varför? Tycker skolorna idag inte bidrar mer än självmordstankar och stress, dåliga umgängen osv.

• Svar på tråden Var ansöker man om göra hemundervisning?
  • Kodia
    Kodia skrev 2012-05-05 22:26:52 följande:
    Hur har du tänkt försörja dig och barnen?

Vilken utbildning har du?
    Väntar på svar... Och förresten, vad jobbar du med nu?
  • wendy
    LillGris skrev 2012-05-05 22:47:32 följande:
    Nej. Jag menar att din svenska är rätt dålig. Göra hemundervisning, jag säger då det.
    säg mig, vad har du med det att göra? du är ju en sån som inte bryr dig om den verkliga frågan, utan lägger dig i och tror att du är speciell på något sätt genom att trycka ner folk. Har jag kanske frågat om din åsikt vad du tycker om min svenska?
  • wendy
    Kodia skrev 2012-05-05 23:01:28 följande:
    Väntar på svar... Och förresten, vad jobbar du med nu?
    Går första året i gymnasiet, man brukar inte ha jobb då
  • Mornie Alantie
    wendy skrev 2012-05-05 22:57:15 följande:
    inte säker. vill bara inte att de ska hamna i dåliga umgängen (som det finns gott om idag) och börja typ röka och dricka och annat djävulskap. nej, tycker det bara är/verkar stressigt. man hinner ju knappt med sig själv med alla läxor och krav. och barn verkar ju inte veta bättre än att dom måste passa in och kunna allt, för kan man inte det blir man utstött och mobbad. (syftar på överhuvudtaget)
    Jag tror att det är bättre att ge sina barn en sund uppfostran och en bra grund så att de kan hantera pressen och stressen. Någon gång måste de möta verkligheten.
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Frontline
    wendy skrev 2012-05-05 22:57:15 följande:
    inte säker. vill bara inte att de ska hamna i dåliga umgängen (som det finns gott om idag) och börja typ röka och dricka och annat djävulskap. nej, tycker det bara är/verkar stressigt. man hinner ju knappt med sig själv med alla läxor och krav. och barn verkar ju inte veta bättre än att dom måste passa in och kunna allt, för kan man inte det blir man utstött och mobbad. (syftar på överhuvudtaget)
    Som sagt det beror ju helt på vart ni bor i Sverige..
    En annan sak är ju att barnen tar efter hur föräldrarna är...
    Ser på min brors barn som har kommit upp i åldern dom spelar fotboll som pappan gjorde och dricker väldigt sällan
    vad jag menar är ju att man styr in barnen på rätt spår efter hur man själv är...
    Mina barn är inta så gamla än men jag kommer att försöka styra in dom på rätt väg när dom blir äldre...
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • CDSJGRD GGEHCS IAGOTSE
    wendy skrev 2012-05-05 23:01:46 följande:
    säg mig, vad har du med det att göra? du är ju en sån som inte bryr dig om den verkliga frågan, utan lägger dig i och tror att du är speciell på något sätt genom att trycka ner folk. Har jag kanske frågat om din åsikt vad du tycker om min svenska?
    Du måste väl ändå se relevansen i hur du uttrycker dig när det handlar om att du vill hemundervisa dina barn?
  • LillGris
    wendy skrev 2012-05-05 23:01:46 följande:

Inte meningen att trycka ned någon. Men faktum kvarstår att det är högst olämpligt, för att inte säga egoistiskt, att ta på sig lärarrollen utan att vara kompetent på det området man ska lära ut. Och den svenskan du uppvisar i dina inlägg är inte korrekt, vilket får mig att tro att du inte heller kommer kunna lära dina barn att skriva korrekt. Vilket jag knappast tror de skulle tacka dig för.
  • wendy
    Frontline skrev 2012-05-05 23:04:06 följande:
    Som sagt det beror ju helt på vart ni bor i Sverige..
    En annan sak är ju att barnen tar efter hur föräldrarna är...
    Ser på min brors barn som har kommit upp i åldern dom spelar fotboll som pappan gjorde och dricker väldigt sällan
    vad jag menar är ju att man styr in barnen på rätt spår efter hur man själv är...
    Mina barn är inta så gamla än men jag kommer att försöka styra in dom på rätt väg när dom blir äldre...
    låter bra och logiskt.
  • Mornie Alantie
    wendy skrev 2012-05-05 23:03:58 följande:
    Går första året i gymnasiet, man brukar inte ha jobb då
    Men hur ska du finansiera hemskolandet då? Barnens pappa måste ju rimligen också vara hemma eftersom tid med familjen är viktigast av allt. Det kan ju bli lite svårt att försörja sig då bara.
    Tala alltid sannolikt. /Tage Danielsson
  • Frontline
    LillGris skrev 2012-05-05 23:08:27 följande:
    Inte meningen att trycka ned någon. Men faktum kvarstår att det är högst olämpligt, för att inte säga egoistiskt, att ta på sig lärarrollen utan att vara kompetent på det området man ska lära ut. Och den svenskan du uppvisar i dina inlägg är inte korrekt, vilket får mig att tro att du inte heller kommer kunna lära dina barn att skriva korrekt. Vilket jag knappast tror de skulle tacka dig för.
    Livet är underbart när underlivet är bart :)
Svar på tråden Var ansöker man om göra hemundervisning?