Var ansöker man om göra hemundervisning?
Som rubriken lyder.. Har inget barn ännu, men är fast besluten att undervisa mitt/mina framtida barn hemma.
Varför? Tycker skolorna idag inte bidrar mer än självmordstankar och stress, dåliga umgängen osv.
Som rubriken lyder.. Har inget barn ännu, men är fast besluten att undervisa mitt/mina framtida barn hemma.
Varför? Tycker skolorna idag inte bidrar mer än självmordstankar och stress, dåliga umgängen osv.
upphör att svara i tråden
Hej!
Jag är själv 16 år och går nu sista terminen i 9:an. Jag tycker din bild av skolan är helt sne, skolan är inte alls som du tror.
På min skola finns ingen press om att ha märkeskläder, smink, vara populär osv. Skolan är mitt andra hem och mina vänner där är de bästa som finns. Lärarna bryr sig och lyssnar på oss elever. Jag träffar mina föräldrar på kvällar och helger och det är precis lagom mycket.
Skolan innebär ibland stress inför prov och liknande men jag tycker det är bra, hur ska man annars innan man kommer ut i arbetslivet kunna lära sig hantera stress?
Sen finns det såklart dåliga skolor också, men du får helt enkelt leta upp en skola du tycker verkar bra. Och är skolan dålig är det bara att byta (om du inte bor i en liten ort).
Jag förstår inte hur ni orkar diskutera med en 16-åring som inte har barn.
Tråkigt TS att du gått i skitskolor i hela ditt liv. Flytta någon annanstans, bra skolor finns överallt.