Inlägg från: Ramborg |Visa alla inlägg
  • Ramborg

Var ansöker man om göra hemundervisning?

LunaLunatic skrev 2012-05-06 01:09:50 följande:
    Tillåt mig gratulera Fragrance till dygnets första Godwin Award. 

Tänkte skriva det, men du hann före.
    42.
  • Ramborg
    wendy skrev 2012-05-06 18:31:30 följande:
    föräldrar nuförtiden verkar inte veta bättre än att bryta något av det naturligaste som finns.

Folk verkar ju tro att jag skulle låsa in barnet och aldrig låta det träffa någon annan. ja jisses

Ja, jag är så inkompetent att jag inte fattar hur du ska lyckas få barnen att träffa andra barn lika mycket som de gör i skolan. Dina grannars och vänners barn kommer nämligen att vara - ja gissa var?

Upplys mig är du snäll.
    42.
  • Ramborg
    Lillajagmedstorahjärtat skrev 2012-05-06 19:28:27 följande:
    Hej! 

Jag är själv 16 år och går nu sista terminen i 9:an. Jag tycker din bild av skolan är helt sne, skolan är inte alls som du tror. 

På min skola finns ingen press om att ha märkeskläder, smink, vara populär osv. Skolan är mitt andra hem och mina vänner där är de bästa som finns. Lärarna bryr sig och lyssnar på oss elever. Jag träffar mina föräldrar på kvällar och helger och det är precis lagom mycket. 

Skolan innebär ibland stress inför prov och liknande men jag tycker det är bra, hur ska man annars innan man kommer ut i arbetslivet kunna lära sig hantera stress? 

Sen finns det såklart dåliga skolor också, men du får helt enkelt leta upp en skola du tycker verkar bra. Och är skolan dålig är det bara att byta (om du inte bor i en liten ort). 

Så roligt att höra om bra skolor. Alltför ofta får man bara skräckhistorierna.
    42.
  • Ramborg
    wendy skrev 2012-05-06 18:04:17 följande:
    är du så pass inkompetent att du själv inte fattar hur man löser det?

Så svaret på den här frågan är alltså "Jag tänker låta barnen träffa andra barn när de andra barnen kommit hem från skolan."
    42.
Svar på tråden Var ansöker man om göra hemundervisning?