Inlägg från: Frontline |Visa alla inlägg
  • Frontline

Var ansöker man om göra hemundervisning?

Skulle tro att risken är större för självmordstankar, stress, psykisk obalans mm mm
    om du skulle ha hemundervisning.

Livet är underbart när underlivet är bart :)
  • Frontline
    wendy skrev 2012-05-05 13:37:08 följande:
    vad får dig att tro det?
    Jag tror att dom kommer efter i utvecklingen kanske inte vad det gäller just skolbiten men tror att på nått sett dom blir bortstötta av samhället med färre kompisar, kommer att ha svårt att ta för sig i livet...

Känner ett par familjer som inte vill ha sina barn på dagis utan dom ska vara hemma fram tills dom börjar skolan.
    Dom barnen sitter hemma ensamma utan kompisar, och skulle dom ha nån kompis så törs dom inte gå hem till dom utan ska dom leka får det ske på hemmaplan.
    Vår son går på dagis och han har massor med kompisar och far runt och leker med dom blir bjuden på barnkalas mm..

Dom som har sina barn hemma försöker nu att få in sina barn på dagis pga av att dom ska få träffa och umgås mer med andra...
  • Frontline

TS du har inga funderingar på att flytta till USA och bosätta dig i ett amishsamhälle dom har ju din syn på hur man ska leva...

• Frontline
    wendy skrev 2012-05-05 21:44:40 följande:
    det är den viktiga kontakten med föräldrarna jag är rädd över
    Tro mig den får dom även fast dom går i skolan.
    Även barn behöver komma hemifrån och träffa andra.
  • Frontline
    wendy skrev 2012-05-05 21:50:34 följande:
    antagligen, men de flesta barn idag är bara små bratz som är ute och ränner om nätter, super och dricker.
    i skolan pågår ju en ständig 'tävling' om vem som är populärast och vem som ser bäst ut... vill inte att mitt barn ska bli nån sån
    Haha vilken sten sitter du under?

Finns inte en tendens till det där vi bor kan jag tala om...
  • Frontline
    wendy skrev 2012-05-05 21:51:50 följande:
    jaha, jag trodde det var 5, tack känns lugnare
    Och du ska ha dina barn på hemundervisning och vet inte vilken ålder barnen börjar i skola
    wendy skrev 2012-05-05 21:55:56 följande:
    oj, finns det inte det??! vilken otrolig glad nyhet! (icke ironisk) vilken stad är det om jag får fråga?
    Skyltar inte med vart jag bor på FL men skulle tro att det är så på dom allra flesta skolor i Sverige,,,
  • Frontline
    wendy skrev 2012-05-05 22:01:34 följande:
    har ingen sagt det hur ska man då kunna veta ;) eller åker information magiskt in i hjärnan?
    nä, skolorna idag suger, de flesta
    Är du själv hemundervisad.

Om du nu är inne på att vilja ge det själv så borde du ju ha sökt på lite uppgifter om det och då läst nånstans om när barn börjar i skolan..
  • Frontline
    wendy skrev 2012-05-05 22:07:41 följande:
    nej, men jag gick i en usel skola
    har läst en hel del om det idag
    Fast för att du gick i en usel skola så innebär det ju inte att dina barn kommer att göra det..
    Vet inte hur gammal du är men säg att du är 20 år och du skulle få barn nästa år då är det ca 20 år sen du gick i skolan när ditt barn kommer att börja och det har hänt lite sen dess..

Vill du så kan du flytta till en mindre kommun så är det en helt annan jargong där mot i en storstad..
  • Frontline
    070104 skrev 2012-05-05 22:22:01 följande:
    I de orter jag varit på (under 25000 invånare) så förekommer sprit och "bratz" oftare än i städer
    Ja och där vi bor finns inte ens dom tendenserna, visst finns det lite av det men det är liksom inget som tar överhanden utan dom försvinner i mängden och blir mer neutrala med tiden...
  • Frontline

TS jag antar att ingen av ska jobba under barnets uppväxt för om så är fallet kommer ni ju vara ifrån barnet under minst 8 timmar..
    Om ingen jobbar under alla dessa år hur kommer det då bli ekonomiskt om ni nu inte är ekonomiskt oberoende..

• Frontline
    wendy skrev 2012-05-05 22:57:15 följande:
    inte säker. vill bara inte att de ska hamna i dåliga umgängen (som det finns gott om idag) och börja typ röka och dricka och annat djävulskap. nej, tycker det bara är/verkar stressigt. man hinner ju knappt med sig själv med alla läxor och krav. och barn verkar ju inte veta bättre än att dom måste passa in och kunna allt, för kan man inte det blir man utstött och mobbad. (syftar på överhuvudtaget)
    Som sagt det beror ju helt på vart ni bor i Sverige..
    En annan sak är ju att barnen tar efter hur föräldrarna är...
    Ser på min brors barn som har kommit upp i åldern dom spelar fotboll som pappan gjorde och dricker väldigt sällan
    vad jag menar är ju att man styr in barnen på rätt spår efter hur man själv är...
    Mina barn är inta så gamla än men jag kommer att försöka styra in dom på rätt väg när dom blir äldre...
  • Frontline
    LillGris skrev 2012-05-05 23:08:27 följande:
    Inte meningen att trycka ned någon. Men faktum kvarstår att det är högst olämpligt, för att inte säga egoistiskt, att ta på sig lärarrollen utan att vara kompetent på det området man ska lära ut. Och den svenskan du uppvisar i dina inlägg är inte korrekt, vilket får mig att tro att du inte heller kommer kunna lära dina barn att skriva korrekt. Vilket jag knappast tror de skulle tacka dig för.
  • Frontline
    wendy skrev 2012-05-05 23:46:49 följande:
    det gör ju ingen skada direkt
    Men du har inte svarat på hur ni ska klara av det ekonomiskt, ska båda föräldrar vara hemma med barnet bör ni ju ha en hel del pengar för jobba det kan ni ju inte...
  • Frontline
    Frontline skrev 2012-05-05 23:56:09 följande:
    Men du har inte svarat på hur ni ska klara av det ekonomiskt, ska båda föräldrar vara hemma med barnet bör ni ju ha en hel del pengar för jobba det kan ni ju inte...
    Inget svar fortfarande,,,
  • Frontline
    LunaLunatic skrev 2012-05-06 01:09:50 följande:
    Tillåt mig gratulera Fragrance till dygnets första Godwin Award. 
    Är du med hjärntvättad eller lobotomerad ?
  • Frontline
    LunaLunatic skrev 2012-05-06 10:20:14 följande:
    Vem mer har utsatts för dessa övergrepp?
    Övergrepp vet jag inte jag frågade om du var hjärntvättad eller lobotomerad men jag fick mitt svar...
Svar på tråden Var ansöker man om göra hemundervisning?