Inlägg från: wendy |Visa alla inlägg
  • wendy

Var ansöker man om göra hemundervisning?

Som rubriken lyder.. Har inget barn ännu, men är fast besluten att undervisa mitt/mina framtida barn hemma.
    Varför? Tycker skolorna idag inte bidrar mer än självmordstankar och stress, dåliga umgängen osv.

• Svar på tråden Var ansöker man om göra hemundervisning?
  • wendy
    MammaHela skrev 2012-05-05 12:32:49 följande:
    Väldigt sjuka barn som inte kan vistas med andra kan få det. Men annars är det nog omöjligttänker inte ge upp det iallafall
  • wendy

nu var det ju så att jag frågade vart man ska söka. och nej tänker inte glömma hemundervisning

• wendy
    aldrigmer skrev 2012-05-05 13:01:21 följande:
    Det skulle vara intressant att veta vilka anledningar. Om du vill dela med dig......Solig
    Oj, det är en hel del. För det första, är vansinnig på hur det här samhället har blivit så 'onaturligt'.
    Tycker inte att det är normalt att bara skicka i väg sitt barn till nåt jävla slavläger (som jag kallar det).
    Det är ju viktigt att barnen lär sig allt det viktiga grundläggande som man ska kunna. Men jag tror det är bekvämare och enklare i hemmamiljö, utan den onödiga stressen. Och det sociala? det behöver inte alls drabbas. Finns mycket man kan göra åt det. Tror på att en fröken/lärare inte kan ge det bästa till ett barn, när denne har 20-30 elever. Nä, jag tycker hemundervisning verkar bättre (nu skiter jag i vilket om man 'får' eller inte)
    Jag lutar lite mer åt hållet till 'naturmänniska' som är fly förbannad på hur samhället har blivit. ALL DENNA JÄVLA STRESS mm. Iallafall..., under min skoltid var lyckans glädjeämnen (för de flesta elever) när man slutade tidigare. och den enda elever gör nu (NEJ menar ju inte alla, men majoriteten skulle jag tro) är att titta på klockan i klassrummen och fråga när man slutar?
    VÄLDIGT många skolkar.. antagligen för att skolan är skit!  Finns även självmordsfall i samband med skola.
    Längtar tills jag får barn, vill ge den det bästa i livet, men det var nu när skoltankarna kom upp, hur dåliga de flesta skolor verkligen är. Vill inte utsätta mitt barn för det helt enkelt
  • wendy
    Frontline skrev 2012-05-05 13:33:12 följande:
    Skulle tro att risken är större för självmordstankar, stress, psykisk obalans mm mm
    om du skulle ha hemundervisning.
    vad får dig att tro det?
  • wendy

Men herregud! Hur rätt är det att samhället tvingar att alla nykomlingar att bli kopior på rullande band?!
    Normala människor mår bara av att vara med sin familj så mycket som möjligt, vilket inte sker när man tvingar de gå i skolan. Verkar mycket bättre med hemundervisning, för både förälder och barn...

• wendy
    Primmeling skrev 2012-05-05 21:00:17 följande:
    Stackars barn... Du vill skydda dem från samhället. Ska du ha dom hemma hela livet? Du tror inte de behöver lära sig vara en del av samhället?
    Samhällets idioti ja
  • wendy
    Primmeling skrev 2012-05-05 21:00:17 följande:
    Stackars barn... Du vill skydda dem från samhället. Ska du ha dom hemma hela livet? Du tror inte de behöver lära sig vara en del av samhället?
    mm stackars barn som blir uppfostrad i en skola
  • wendy
    Kiiwii skrev 2012-05-05 21:11:40 följande:
    Idag är det verkligen JÄTTEVSVÅRT att få bedriva hemundervisning i Sverige. Man får typ bara göra det om barnet verkligen har problem eller är riktigt sjukt, psykiska problem eller sjukdomar osv. och inte kan vara på skolan. Man får typ inte välja att man vill undervisa barnet hemma.
    riktigt dumt det
Svar på tråden Var ansöker man om göra hemundervisning?