Inlägg från: NooneBird |Visa alla inlägg
  • NooneBird

Ärliga nätdejtingstråden!

Anonym (33-åring) skrev 2013-02-14 22:12:24 följande:

Vem vet, hon kanske slutar för den rätte. Och om inte annat, så kan du väl glädja henne med att hon får höra (läsa) att nån gillar det hon skriver.
    Jag hade gett upp rökningen för den rätte, i ett ögonblick! Vill inte röka egentligen men har ingen motivation att sluta (även om jag läser till sjuksköterska och vet vad rökningen gör) 
  • NooneBird
    Anonym (rainbow) skrev 2013-02-15 18:42:36 följande:
    När vi ändå pratar jobb så undviker jag lastbilschaffisar, och de finns det väldigt (!) gott om på dejtingsidorna. Och innan någon gapar om att jag är en hemsk människa så vill jag inte ha en man på deltid, och så blir det ju om man sover borta halva tiden. 

Men Rainbow, det är inte alla chufförer som ligger borta. Jag har som ensamstående mamma jobbat som lastbilschaufför i 2år och har aldrig sovit borta. Visst att man ibland kan börja kl 06 och komma hem kl 19 då och då. Sen har jag även kört natturer, börjat kl 21 på kvällarna men sen har man ju hela dagen hemma. Fråga hur de jobbar, jag känner många chaufförer och bara en sover borta sön-tors så så vanligt är det inte. Sen har jag jobbat på posten i över ett år och då började vi kl 06 och fick gå hem när vi var färdiga det kunde vara allt från kl 14-16 och fick ändå betalt. Dessutom jobbade vi aldrig helger Så det finns bra jobb som chaufför också
  • NooneBird
    Papito skrev 2013-02-15 21:55:20 följande:
    Anonym skrev 2013-02-15 20:56:15 följande:
    Jag håller med.
    Haha Mycket möjligt att jag gör, är beredd att hålla med...men jag gillar att tänka Dessutom var det här en reflektion på en uppenbar dubbelmoral. Tycker det är väldigt märkligt att gå på en dejt och sen inte höra av sig, oavsett vad man tyckte och oavsett om det är kille eller tjej som beter sig så. Jättemärkligt i min värld! Men visst..håller med om att jag kanske tänker för mycket..men undra om det inte är det som skiljer mig från fårskocken

Jag förstår precis vad du menar och du har rätt! Men det känns konstigt att höra av sig enbart för att säga nej tack. Men vet jag att killen vill ses igen och är intresserad så är det schysst att säga som det är.
  • NooneBird
    Papito skrev 2013-02-16 13:40:08 följande:
    Visst...men ska du då vara rättvis kan du inte heller klaga när killarna inte hör av sig. Du om någon som haft sån otur med opålitliga grabbar borde väl tycka att det är bättre med ett nej tack än den här veligheten och tystnaden du fått utstå? Det är många kvällar du mått kasst här i tråden för att någon grabb utan ryggrad inte vågat stå för det han tycker och tänker...det är ju en frukt av att han tänker som många andra i tråden. Känns lite som att många tycker det är okej att bete sig så så länge det drabbar någon annan men själv vill man inte ha den behandlingen. Menar inte att vara hård mot dig NooneBird, ifrågasätter iofs din logik men sen tänker jag mer högt och allmänt, det är inget  påhopp på dig. Hur tänker du runt det? Om du ser till hur du själv blivit bemött menar jag. Frågar av intresse, inte för att klanka ner. (gud vad tråkigt att trådens goda stämning försvunnit så att man måste be om ursäkt för precis allt,. I somras/höstas kunde man ha såna här dialoger utan dramatik och påhopp, det var liksom en del av givandet och tagandet och alla förstod att det var en diskussion och dialog, inte påhopp hit och dit).

Jo men det är precis det jag menar, att om killen VET att det finns intresse så är det bättre att vara ärlig och säga Nej tack istället för att göra som min exdejt gjort. Det är så jag menar att jag skulle göra, man känner efter lite om det finns något intresse efter dejten hör personen av sig och vill ses igen och jag inte är intresserad så kan man säga nej tack. Precis som när jag hört av mig efter en dejt och visat intresse men inte fått något svar, så kunde han då sagt nej tack. Hoppas att du förstod vad jag försökte säga här
  • NooneBird
    Papito skrev 2013-02-16 13:58:33 följande:
    Men har det aldrig uppstått situationer där du varit osäker på om han vill mer och du själv kanske inte heller varit jättetydlig? Då kanske båda gått och väntat på att den andre hör av sig. Där är jag mer som Tusse, hellre fråga en gång för mycket än en för lite, orkar inte med spelen

Har nog aldrig varit på en dejt där det varit total tystnad efteråt, antingen har jag eller killen hört av sig.
  • NooneBird

Fast Rainbow jag bor också i norrland! Kanske räknas till södra iaf men de flesta jag känner kör inte sånna turer Men strunt samma, det är ju ditt liv och du som sätter gränser för hur du ska ha det.

• NooneBird
    Filipis skrev 2013-02-17 11:24:34 följande:
    Hehe, nu tänkte jag snusk.. Vad skulle ni tjejer tycka om ni dejtat en kille ett tag och han frågar om du kan ha strap-on?

Det där har faktiskt hänt mig, kan säga att min åtrå för honom försvann ganska snabbt...
  • NooneBird

Grattis till de goda nyheterna Afrodita! Det går bra med min FB date, vi chattar och rings varje dag! Inga funderingar och nojar inte över honom. Han ger mig det jag behöver och behöver aldrig undra om jag ska våga skicka ett meddelande. Han svarar på en gång, varje gång. Nästa helg kommer han på besök, ska bli väldigt trevligt. Men jag tar det lugnt nu, orkar inte satsa för mycket känslomässigt innan vi ses. Har dock lite svårt att förstå han extrema göteborgsmål! Haha men jag lär mig väl snart, lättare face to face än på telefon. Tusse klokt beslut!

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!