Inlägg från: NooneBird |Visa alla inlägg
  • NooneBird

Ärliga nätdejtingstråden!

Filipis skrev 2013-01-19 12:24:44 följande:
    Nu har du ju redan bestämt dig.. Det jag kan känna igen mig i..jag blir ofta rädd..och då drar jag(moget,jag vet) Men jag funkar lite så. Fast är det tokrätt,så stannar jag nog. Eller då är killen så bra så han fattar,och tar långa samtal med mig ;) Vet ju inte hur denna killen funkar..Men som jag,jag kan känna,jag har det bra,vill inte ta tid från barnen,när jag har de,jag har mitt jobb,fritid,liv..och ska det komma in någon,ska det bara vara för att förgylla. Jo,jag vet att man måste kompromissa lite Så jag kan förstå om han blev rädd..du har barnen på heltid? Han har inga barn? Är ganska stora beslut för hnm i sånt fall. Du säger att du ska jobba oregelbundet sedan osv...Vet inte hur långt han tänker..men om han är som mig så har han gjort det,och blev då rädd?    

Jo han har tänkt långt, därav hans rädsla. Han har inga barn och har inte varit med någon som har barn heller så jag kan förstå rädslan från hans sida. Men man vet ju inte förrän man har provat tänker jag.
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-19 12:24:45 följande:
    Jag förstår dig, och hade jag varit kär så är risken stor att jag hade sett mellan fingrarna och gett en kille en chans han inte förtjänade. Galen är du inte...men du riskerar att bli sårad rejält. Det tror jag iofs att du är medveten om? Hoppas innerligt att så inte blir fallet, men som Afrodite sa, varningstriangeln lyser helt klart. Acceptera inget mer strul nu, varje gång du gör eftergifter så ger du avkall på något som är viktigt för dig, för att han prioriterade något annat högre än dina känslor. Tänk på det!

Jag kommer att vara försiktig och han har en del att bevisa nu om detta ska fungera.
  • NooneBird

Nu har killen som jag skulle hadejt med som inte dök upp börjat höra av sig. Påstår att han kom dit men hittade inte mig ocg gick hem... Varför hör man inte av sig på telefonen då? Suck...

• NooneBird
    Afrodite79 skrev 2013-01-20 17:23:19 följande:
    Va?? När hände detta??

För två helger sen Afrodite.
    Papito skrev 2013-01-20 17:28:06 följande:
    Herregud vilka strulisar du hittar, förstår att du ledsnar ur...hade aldrig orkat med sånt velande. Hade faktiskt tackat för mig och hittat någon mer stabil. Lite det jag menade med tidigare inlägg, jag ser ju dejten som en första träff, för att se om det finns potential. Klart att folk kan ha otur och råka ut för saker (jag själv råkar alltid ut för något innan en dejt, tur att det finns förstående kvinnor, haha) men känner jag att förklaringarna inte är trovärdiga lägger jag ner utan att ta det som ett nederlag. Hellre det än att vänta till dejt fem eller mer. Tänkte på han den där som du pratade så himla länge med. Jag förstår om du faktiskt vill ge det en chans men du kanske ska se till att boka en dejt ganska omgående och förklara för honom att det är sista chansen. En sak om dejten går sådär pga nervositet men att han banne mig får dyka upp.

Ja jag träffar mest på en massa veliga typer, måste ha någon slags förbannelse över mig eller något. Exdejten som jag pratade med kommer att få en enda chans sen får det vara men det är bara för att jag har så starka känslor för honom. Det är svårt att släppa honom då vi klickar så sjukt bra, har aldrig varit med om den känslan förut men om hans rädsla för att jag har barn tar över så är det lika bra att avsluta allt. Som han sa, iom avståndet så har han fått mycket tid att tänka på hur det skulle se ut om vi bodde tillsammans. Tidigare relationer som han haft har bara skett naturligt utan att han haft tid att tänka så mycket. Ja ja han är ung och oerfaren vad gäller relationer så det kanske inte är så konstigt att han beter sig som han gör. Han har varken varit sambo eller varit med någon som har barn... Vad gäller dejten som inte dök upp så tror jag att jag skippar honom faktiskt. Känner mig inte så sugen på att träffa honom längre.
  • NooneBird
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-20 19:26:18 följande:
    Exakt hur ung är han? Och hur pass oseriösa har hans tidigare relationer varit? Ok om han inte varit sambo, men har han haft någon längre relation över huvud taget?

Han är 28år, han har haft något förhållande på nära ett år. Han har i princip fokuserat på karriär och sitt eget företag och inte lagt så mycket fokus på relationer tydligen.
  • NooneBird
    Afrodite79 skrev 2013-01-20 19:20:38 följande:
    Halloj! Har tänkt på dig och undrat hur det gått  Eftersom du tvivlar, och frågar oss - så tolkar jag det som att du vill hoppa till nästa dejt. Hade du velat "satsa" på denna killen  så hade inte tankarna på att ev börja träffa andra dykt upp, så tror jag. Next!  

Håller med
  • NooneBird
    Papito skrev 2013-01-20 19:54:00 följande:
    Ok, har nog missat eller glömt en del info. Hur gammal är killen? Du är? Han har alltså varken haft långa relationer, sambo eller barn i sin närhet...oj... Förstår att han fick spaghettiben (dock inte att han skötte det som han gjorde)....hm..tror att även du ska fundera igenom det hela Noonie. Det kan bli fantastiskt, absolut...men det är ganska mycket på en gång han måste ta itu med...plus avståndet. Just i det här fallet kanske avståndet är bra, han får tid att växa in i rollen...men ni måste nog vara superärliga mot varandra. Pallar han?

Han är 28 och jag 30, jag har tre barn det äldsta är 9år så jag har haft ett försprång vad gäller att växa upp. Ja det är kanske lika bra att jag släpper honom. Känns inte som om detta kommer att bli något. Förstår hans rädsla samtidigt som jag lovat mig själv att aldrig kämpa för en kille igen. Det ska bara flyta på och vara bra.
    Anonym (rainbow) skrev 2013-01-20 20:01:20 följande:
    28 är väl inte så mycket yngre än vad du är, när du försöker ursäkta hans beteende med ålder tänkta jag snarare att han var typ 22. Varför ställer du inte krav på att en kille i din egen ålder ska vara lika mogen som du (omogna killar finns i alla åldrar, men är man 28 och inte har vuxit upp, då kommer det troligtvis inte att hända sedan heller)? Har du penetrerat varför han inte fokuserat på relationer? Karriärfokus känns som ett enormt svepskäl för någonting annat!   

Jag har fått känslan av att han blivit bränd i livet, så jag tror att det kan ha med saken att göra. Han har berättat en del om hur han är som person och det säger mig att han blivit rejält bränd även om han inte erkänner det. Han har väldigt svårt att lita på människor, han litar inte på någon som inte är familj och har ingen vän som han skulle göra allt för säger han. Hans syn på vänskap är väldigt tragisk tycker jag, väldigt sorgligt att döma av det han berättat. Har svårt att tro att en människa kan vara en sån ensamvarg att man inte har EN enda vän man känner att man litar på och skulle ställa upp för i vått och torrt. Alla har vi någon? Har man inte det så är det väl kanske inte självvalt?
  • NooneBird
    Papito skrev 2013-01-20 20:52:16 följande:
    Hm..nu kanske jag låter skum som försvarar honom lite också..men livet är ju komplext
    Det där med att aldrig mer kämpa för en kille, det känns lite fjortis men jag förstår vad du menar. Samtidigt finns det olika sätt att kämpa, vissa saker är värda att kämpa för.

Det flyter inte alltid bara på. Relationer, familjeliv, det är jäkligt mycket hårt jobb och ganska lite glamour faktiskt. Jag tror att de som tror för hårt på glamouren, det är de som blir mest besvikna. Sen måste glamouren få plats, man får inte glömma bort den men den är inte dominerande i en familjs vardag. Det är jäkligt mycket slit, fläng och kämpande.

Sen tycker jag personligen att det är värt det, jag gillar familjelivet...emn det kräver att man vill och orkar kämpa...även för parrelationen och där får man turas om att dra det tyngre lasset.
    Han kanske visst är värd att kämpa för, det vet inte jag...jag menar bara att det finns mycket att jobba på.

Du säger att han troligen blivit bränd, det har de flesta blivit , mer eller mindre iaf. Får känslan av att han kanske blivit det lite mer, alternativt inte haft förmågan att gå vidare..men det kan man bara spekulera i. Oavsett är det ännu en sak han behöver jobba på, ska det funka måste han släppa in dig och på sikt även barnen. Det behöver inte göras över en natt men är han själv medveten om att han behöver jobba på den punkten?
    Det är ju en ganska avgörande faktor om han själv är medveten om att han håller igen och är beredd att jobba på det eller inte, för det är inget du kommer att kunna ändra på, det ligger på honom.

Slutligen apropå ensamvargen, det finns mängder med undersökningar som visar att väldigt många män har få eller ingen riktig vän att anförtro sig åt. Där skiljer sig oftast manlig och kvinnlig vänskap åt. Så jag tror absolut att det kan vara så, klart att det är sorgligt men det kan mycket väl vara att han har det så.

Det är bara att gå till mig själv, har massvis med ganska bra kompisar, några få riktigt, riktigt bra och ännu färre som jag skulle kunna prata om vad som helst med. Då tror jag ändå att jag har det ganska bra.

Det jag menar med att inte kämpa för en kille är att jag inte ska behöva vänta och anpassa mig för att det ska bli vi. Finns känslorna och attraktion så bör det inte vara så svårt känner jag. Själva dejtandet fram tills att man kommer fram till att man vill köra på tillsammans menar jag.
    Sen så flyter inte allt på hela tiden i vardagen och i relationer, det  är ju självklart.

Jag vet inte vad han vill, han gör mig så förvirrad! Han sa att han saknade mig och inte vill vara utan mig och ville att vi skulle hålla kontakten  samtidigt så är han knäpptyst igen, inte ett ord sen i fredags. Jag blir galen på honom helt ärligt. Han känns bara för velig och strulig nu. 
  • NooneBird
    Papito skrev 2013-01-20 21:57:50 följande:
    Men då har du en bra och sund uppfattning tycker jag, klart det ska flyta på i början.

Jag vet inte, det är vanskligt att ge råd när man bara har fragment av andras relationer, tankar, bakgrunder och anledningar till att de gör som de gör...men spontant känns det som att det är tungrott med den här killen. Du verkar mogen, förstående och allt sånt men det finns gränser.

Det känns som att han har för mycket att jobba på och att han inte är riktigt villig att göra jobbet...som sagt, jag vet inte...men kanske att du mår bättre av att släppa honom, att själv ta beslutet och inte vänta på att han ska strula till det.
    Lägg dig i sängen, slappna av och försök hitta magkänslan..den är ofta rätt.
    Ja det känns lite som att han kommit på att han kanske inte är redo för det som han i början trodde att han ville ha. Han har väl fått känna och tänka efter och kommit på att han inte är redo för den förändringen ännu. Han frågade mig i fredags om jag hade tålamod. Om han menade att vänta på honom eller med hans livsstil blev inte riktigt klarlagt. Jag tolkade att han syftade på sitt arbetsliv med sena kvällar då det var det som var problemet enligt honom om vi skulle flytta ihop.
    Men ja han har nog inre konflikter tror jag, han har känslorna det är jag nästan säker på men rädslan för de stora förändringar kanske är för stor. Jag tror inte att han pratat med mig i alla dessa månader och inte haft känslor men något står inte rätt till. 
    Jag får ha honom i kulisserna helt enkelt men jag kommer inte att lägga alla mina ägg i den korgen. Vad enkelt livet vore om man bara kunde stänga av och på känslorna.
  • NooneBird

Jag vet att ni har rätt innerst inne. Men jag ska nog lägga ner honom, iom att han inte hört av sig nu igen har han gjort det ganska enkelt för mig.

Svar på tråden Ärliga nätdejtingstråden!